The Position
We are looking for a L1/L2 IT Global Service Desk Analyst to join our IT team in Vietnam. As part of a larger team, you will be assisting with different projects, troubleshooting, resolving technical issues, and adding value to the overall global service desk. You will get exposure to OPSWAT’s IT leaders, work at a global service desk, and an opportunity to gain experience with the technical operations of a large organization dedicated to supporting the critical infrastructure of the world.
What You Will Be Doing:
- Hands on interaction with different departments and people.
- Respond to user requests globally for service, troubleshoot problems and help develop solutions.
- Troubleshooting and supporting on-premises and cloud infrastructure issues.
- Assist and execute cloud production deployments based on playbooks
- Access management and securing customer data
- Participate in business resiliency exercises and the incident response lifecycle.
- Work on incident and event correlation, fidelity related to incident monitoring, alerting, and management processes
- Administration of identity & access management, vulnerability management, patch management, and endpoint management programs.
- Level 1 and Level 2 technical support for service and incident requests.
- Bachelor's Degree in Computer Science, or related majors.
- Proficient with Windows 10/11, Windows Server and/or Linux systems Server. Basic understanding of macOS
- Strong Microsoft Office 365 administration skills
- Basic understanding of networking and print services
- A can-do attitude and willingness to engage with departments and people.
- Ability to define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions.
- Demonstrated understanding of Cyber Security, Security Operations, and Incident Response.
- Strong oral and written communications skills.
- Ability to quickly assess issues, prioritize associated tasks, and efficiently manage time to resolve requests.
- Understanding of and passion for computers, technology, and learning.
- Eager to learn and grow in a fast-paced environment.
- Containers and orchestration
- Cloud automation (terraform / ansible / others)
- One major Cloud provider (access management, networking, compute, serverless, databases, monitoring)
- Basic understanding of ITIL concepts – asset management, incident management, and service management, etc.
- Understanding of Security and Risk frameworks such as NIST CSF/800-53/800-171, Cyber Kill Chain, MITRE ATT&CK, OWASP, CSA, etc.
- Knowledge of SIEM, threat intelligence platforms, vulnerability assessment tools, Cloud platforms, EDR, Cyber threats, attack vectors, exploitation methods, IOC and TTP's, Infrastructure and Application security in a distributed environment.
- Knowledge of Cyber Security concepts, Cloud Platform Security, Risk Assessment, Network Security, IAM, Data Security and Governance.
- Information Security certifications such as CISSP, SANS GIAC, CISA, OSCP, etc.
Recruiting Agencies: we do not accept unsolicited resumes from third party agencies for any of our open positions. To submit resumes for our jobs, there must be a recruiting contract approved by our legal team and endorsed by both parties. We are currently not accepting additional 3rd party agencies at this time.
Công ty TNHH Samsung Electronics Việt Nam (SEV) được cấp giấy phép đầu tư ngày 25/3/2008, chính thức đi vào hoạt động tháng 4 năm 2009. Tổng vốn đầu tư hiện nay là 2,5 tỷ USD. Tính đến hết tháng 6/2018, SEV đã giải ngân hơn 2,4 tỷ USD.
Samsung Electronics có 9 nhà máy sản xuất điện thoại di động trên toàn cầu (Hàn Quốc, Indonesia và ấn độ mỗi nước có 01 nhà máy; Trung Quốc, Brazil và Việt Nam mỗi nước có 2 nhà máy). Hai nhà máy ở Việt Nam là SEV (Bắc Ninh) và SEVT (Thái Nguyên, thành lập năm 2013, vốn đầu tư là 5 tỷ USD). Hiện nay đây là 2 nhà máy sản xuất linh kiện và lắp ráp điện thoại di động lớn nhất và hiện đại nhất của Samsung Electronics trên toàn cầu.
Chính sách bảo hiểm:
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN cho 100% nhân viên
Các hoạt động ngoại khóa
- Nhiều hoạt động nội bộ: gắn kết đội nhóm, huấn luyện đội nhóm,...
- Du lịch hằng năm
Lịch sử thành lập
- Tháng 4/2009, Dự án SamSung Electronics Việt Nam (SEV) được cấp chứng nhận đầu tư và đi vào hoạt động với số vốn đầu tư 2,5 tỷ USD, đặt tại khu công nghiệp Yên Phong, Bắc Ninh
- Năm 2010, Giới thiệu dòng điện thoại thông minh Galaxy sử dụng hệ điều hành Android, ra mắt dòng TV 3D đầu tiên tại Việt Nam
- Năm 2012, Ra mắt dòng Smart TV đầu tiên tại Việt Nam. Dẫn đầu thị trường điện thoại thông minh và LED TV
- Năm 2014, Dự án SamSung Vietnam Electronics Thái Nguyên (SEVT) nhận giấy phép đầu tư đi vào hoạt động tại khu công nghiệp Yên Bình, Thái Nguyên, với tổng số vốn đầu tư 5 tỷ USD
- Năm 2016, Dự án SEHC (SamSung CE Complex) của SamSung Việt Nam có tổng số vốn đầu tư 2 tỷ USD đặt tại khu công nghệ cao Sài Gòn chính thức đi vào hoạt động.
- Năm 2017, SamSung Việt Nam chính thức khai trương Trung tâm Trải nghiệm Giải pháp Doanh nghiệp Samsung (Executive Briefing Center – EBC) và Trung tâm Nghiên cứu Phát triển (SamSung Ho Chi Minh Research & Development Center – SHRD)
Mission
Giúp mọi người làm những điều không thể.
Review Samsung Electronics Viet Nam
Lương đầu vào cạnh tranh, có căng tin ăn chiều miễn phí (IT)
Môi trường thân thiện, có nhiều hoạt động phúc lợi nội bộ (IT)
Công ty lớn, đồng nghiệp tốt, chế độ phúc lợi cạnh tranh (IT)