Mô tả công việc
Essential Duties and Responsibilities
1. Strategic Planning & Reporting
o Prepare, implement, and compile data for the strategic sales plan, weekly, monthly reporting, annual goals, and sales budget, and produce forecasts and other required reports.
o Analyze monthly P&L and month-end reports to identify deviations from business goals and formulate corrective actions.
2. Financial Management
o Collaborate with Finance in preparing and managing the department’s budget and financial forecasts.
o Participate in management meetings to discuss progress towards business goals and develop annual business plans for the department.
3. Team Management & Leadership
o Conduct daily briefings with the sales team to communicate current key activities and objectives.
o Identify and develop high-potential team members, conduct performance reviews, manage performance issues, and maintain team motivation and professionalism.
4. Sales & Revenue Generation
o Direct all group, transient, and catering/banquet sales activities to maximize hotel revenue.
o Analyze competitive trends, customer feedback, and market changes to adapt sales strategies proactively.
5. Marketing & Public Relations
o Oversee all advertising, PR, and promotional activities in conjunction with corporate marketing.
o Actively participate in sales presentations, property tours, and customer meetings to drive business.
6. Guest Relations & Market Analysis
o Evaluate guest needs, the guest mix, and competitive trends to recommend relevant product or service adjustments.
o Engage with community and professional organizations to maintain visibility and enhance the hotel's positive image.
7. Operational Oversight
o Monitor team performance, conduct monthly departmental meetings, and ensure high standards of professionalism.
o Stay fully conversant with hotel fire, life safety, and emergency procedures.
8. General Duties
o Attend all briefings, meetings, and training sessions as assigned by management.
o Maintain personal appearance and hygiene standards, performing other reasonable duties as assigned.
Quyền lợi được hưởng
- Service charge/Phí dịch vụ
- 2 days off / week/ Nghỉ 2 ngày/tuần
- Full Social Insurance/Bảo hiểm xã hội đầy đủ
- International work environment/Môi trường làm việc quốc tế
- Duty meal/Bữa ăn theo ca
- Accor Group employee benefits (discussed in interview)/Quyền lợi Nhân viên Tập đoàn Accor (trao đổi khi phỏng vấn)
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s Degree in Sales & Marketing, Business Administration, Hotel Management, or a related field preferred.
- 3+ years of experience in sales or marketing within the hospitality industry, including supervisory or managerial experience in a related role, or an equivalent combination of education and experience.
- Strong Communication Skills: Ability to engage effectively with clients, team members, and third parties, consistently reflecting positively on the hotel, brand, and company.
- Sales & Negotiation Skills: Proficiency in sales techniques, client relationship management, and negotiation to maximize revenue opportunities.
- Analytical & Strategic Planning: Strong analytical skills for market research, competitor analysis, and strategic planning to drive business growth.
- Technical Proficiency: Advanced knowledge of Microsoft Office and Opera or similar property management systems.
- Problem-Solving & Organizational Skills: Strong problem-solving and organizational abilities to manage multiple projects and priorities efficiently.
Yêu cầu hồ sơ
- Potrait Photo/ Ảnh thẻ
- Notaried ID Card/ Căn cước công dân
- Health check/ Giấy khám sức khỏe
Magenest là đối tác chiến lược của Magento tại khu vực châu Á-Thái Bình Dương, đồng thời cũng là đối tác của Odoo ERP, AWS, Hubspot, kết hợp 4 nên nền tảng công nghệ thành One-Stop Solution - bộ giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp toàn diện và duy nhất tại Việt Nam. Magenest sử dụng công nghệ để giúp doanh nghiệp giải quyết các vấn đề như quản lý bán hàng, quản lý nguồn lực, tạo dựng và duy trì mối quan hệ với khách hàng cũng như lưu trữ và phân tích dữ liệu.
Công ty tập trung vào các mũi nhọn sau:
- Giải pháp thương mại điện tử hoàn thiện cho các khách hàng vừa và lớn.
- Mobile applications cho thương mại điện tử.
- Phát triển các giải pháp trí tuệ nhân tạo ứng dụng cho thương mại điện tử.
- HubSpot: cung cấp nền tảng CRM và Marketing Automation
- Odoo ERP: cung cấp giải pháp nguồn mở để phục vụ nhu cầu quản lý các doanh nghiệp.
- Amazon Web Service (AWS): cung cấp giải pháp cloud, an ninh mạng, phát triển phần mềm.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ bảo hiểm theo quy định của Luật Lao động.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các chương trình du lịch,
- dã ngoại
- team building
- sinh nhật cùng công ty thường xuyên.
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2015, Magenest luôn nỗ lực để trở thành một trong những đơn vị cung cấp giải pháp TMĐT - CĐS hàng đầu tại khu vực Châu Á Thái Bình Dương.
Mission
- Thông qua các giải pháp xây dựng kênh bán hàng phù hợp, tối ưu bán hàng đa kênh, trải nghiệm khách hàng, tỉ lệ chuyển đổi, khách hàng của Magenest luôn dành sự hài lòng cao cho dịch vụ của Magenest cũng như lựa chọn tiếp tục đồng hành với Magenest trên con đường TMĐT.