The Position
We advance science so that we all have more time with the people we love.
As the Applications specialist, you play a key role to provide delight customer services via training, consulting and troubleshooting. As a member of our team, you will be primarily responsible for providing application support to the existing and new customers. You will work in close collaboration with customers and internal stakeholders including the sales, marketing teams… This is a 100% field position.You can support customers onsite or remotely/by phone at Customer Support Center.
Your Opportunity
- Conducts operator and application training for customers and internal staff
- Provide remote and on-site technical and troubleshooting support for patients and healthcare professionals, understanding their needs, and following all the systems and procedures established with a sense of urgency and customer centricity
- Ensures all activities are promptly and accurately key-in to Rexis in accordance with the specifications of the internal quality guidelines
- Monitor and escalate the complaints, identify complex, intermittent or infrequent equipment failures. Manage complaints in cooperation with second level support, including communication with customers and colleagues.
- Prepare and update documents including training materials and internal technical documents per request from internal and customers, actively contribute ideas to optimize business relevant information and work processes and to delight customer services.
- Support for in-house training, product demonstration, product evaluation/trials/study for key customers and reference sites
- Present as service ambassador of Roche Diagnostic and build trust, connection with customers and internal stakeholders by strong and effective communication skills in Vietnamese and English
- Master / Bachelor’s Degree in either Health/Science/Medical Technology or related discipline from a recognized university
- At least 2-3 years of relevant experience in clinical laboratories
- Experiences with cobas systems, quality management and quality certification programs shall be added advantages
- Core competency including adaptability, continuous learning, leadership potential, critical thinking, initiative, collaboration, resilience, results-oriented mindset, creative problem solving, sense or urgency, time management, good communication skills, abilities to work as an independent contributor and as a team member are required
- Other skills: presentation skill, analytic skill, training skill, office skill, project management
- Language: English and Vietnamese
At Roche, more than 100,000 people across 100 countries are pushing back the frontiers of healthcare. Working together, we’ve become one of the world’s leading research-focused healthcare groups. Our success is built on innovation, curiosity and diversity.
Roche is an Equal Opportunity Employer.
Roche Vietnam CO., Ltd - Chúng tôi tập trung phát triển các loại thuốc và chẩn đoán mới, sử dụng những hiểu biết sâu sắc dựa trên dữ liệu để phát triển thực hành y học và giúp bệnh nhân sống lâu và tốt hơn. Chúng tôi tin rằng việc mang đến các giải pháp y khoa là nhu cầu cấp bách – cho dù chúng ta phát triển các giải pháp tiên tiến cho tương lai. Chúng tôi khao khát thay đổi cuộc sống bệnh nhân. Chúng tôi can đảm trong quyết định và hành động. Và chúng tôi tin rằng kinh doanh tốt nghĩa là làm cho thế giới trở nên tốt đẹp hơn. Chúng tôi làm việc mỗi ngày cũng vì điều này. Chúng tôi cam kết với chính mình luôn đảm bảo sự chính xác trong khoa học, chuẩn mực trong đạo đức, và mang cải tiến y khoa đến mọi đối tượng. Chúng tôi làm điều đó hôm nay để xây dựng một ngày mai tốt đẹp hơn. Chúng tôi tự hào về chính mình, về những gì chúng tôi làm cũng như cách thức chúng tôi thực hiện. Chúng tôi có nhiều người, nhưng làm việc như một, ở mọi cương vị, bất kỳ nơi đâu, và trên khắp thế giới.
Review Roche Vietnam CO., Ltd
Làm việc tại Roche Việt Nam(GL)
Công ty tốt với quản lý thân thiện.
Nơi làm việc tốt nhất trong ngành chăm sóc sức khỏe