What you will do
- Plan and execute consumer research, competitor and market analysis to answer key business, marketing and product questions, ensure report quality and timely delivery of research outputs;
- Design and manage research projects that include either one or combination of the following types of research: (1) quantitative research such as tracking surveys, e.g. brand health, competitive NPS; U&A, market sizing and segmentation, campaign evaluation etc.; (2) qualitative research such as in-depth interviews, focus groups, diary studies, concept testing etc.; (3) secondary research such as competitor analysis, business model and strategy, product and marketing ideation etc.
- Interpret data and information into clear and compelling insights that lead to actionable recommendations, able to communicate results and recommendations to key stakeholders;
- Work closely with cross-functional stakeholders in product, design, data science, marketing, and business units to provide customer and market understanding and drive research recommendation implementation;
- Implement new, improved and/or more cost-effective marketing research tools, methods, and processes;
- Follow and improve the standardization of the research process, documentation and sharing knowledge;
- 3+ years conducting market research and/or business consulting, with an excellent command of either qualitative, quantitative methods and/or business consulting capabilities;
- Strong foundational knowledge of qualitative or quantitative research tools and techniques;
- (Qualitative) Good moderation skills, including strong ability to relate to people at all levels and an effective/flexible communication style;
- (Quantitative) Proficient with a variety of statistical analysis methods such as Regression, Logistic regression, decision trees, Time series forecasting methods, etc. Proficient in SPSS, R/R Studio or other statistical analysis software. Proficient in Oracle, SQL Server or other SQL-based platforms is a Plus;
- Strong business acumen; an understanding of business goals, strategies and pressures while being aware of industry trends and competitive actions as a context for doing research;
- Ability to build collaborative relationships remotely and cross-functionally to influence strategy and decisions;
- Can express ideas clearly and simply; listen to others. Good data/ insights analysis / interpretation skills. Excellent written and verbal communication;
- Strong project management skills and experience guiding multiple internal and/or outsourced projects simultaneously;
- Good attitude and ability to work independently, as well as part of a team;
- Language: proficient in English. Chinese is a plus.
Công Ty TNHH Chế Biến Thực Phẩm Và Bánh Kẹo Phạm Nguyên có gần 30 năm kinh nghiêm chuyên sản xuất, xuất khẩu bánh kẹo, bao gồm: Bánh bông lan, bánh Cookie, bánh Cracker, bánh Pie phủ Socola,..
☑ Thành lập từ năm 1993, từ một cơ sở sản xuất gia đình chỉ vài công nhân, người sáng lập - bà Nguyễn Thị Dung, vốn xuất thân từ R&D
☑ Đến nay đã trở thành một trong những công ty gia đình thành công nhất Việt Nam với 2 nhà máy tại Quận Bình Tân và Long An, với hơn 1.500 công nhân viên.
☑ Sản phẩm Phạm Nguyên đã có mặt khắp 120.000 điểm bán lẻ khắp lãnh thổ Việt Nam và hơn 20 nước trên thế giới.
☑ Sản phẩm được sản xuất trên chuyền nhập từ Châu Âu, chất lượng hảo hạng, giá cả hợp lý, thích hợp cho mọi nhu cầu tiêu dùng hoặc biếu tặng.
☑ Quy trình sản xuất, kiểm soát chất lượng của Phạm Nguyên luôn tuân thủ chặt chẽ theo các tiêu chuẩn :
+ Hệ thống quản lý chất lượng ISO 9001 – 2008 áp dụng năm 2004
+ Hệ thống quản lý an toàn thực phẩm Haccp RvA áp dụng năm 2008.