Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Brief summary of job profile:
The Demand Planning Executive is responsible for analyzing historical sales data, identifying trends, and forecasting future demand to support the effectiveness of the overall operation & planning processes. This role will work closely with cross-functional teams and use the insights gained from data analysis to make informed decisions, optimize inventory levels, and ensure the efficient and cost-effective fulfillment of customer orders across all the Highlands Coffee store networks.
Job Description:
Data Management and Analysis
- Analyze historical sales data, market trends, seasonality and customer behavior, cleansing outliers to identify underlying patterns and key drivers of demand.
- Generate baseline forecast by products by stores for Highland system wide.
- Manage and organize large sets of data, extract, manipulate, and analyze data from various sources to derive meaningful insights & create comprehensive demand plans.
- Work closely with cross-functional teams such as Store Operations, Marketing, Finance and Product teams to gather relevant information to derive meaningful insights.
- Ensure data integrity and quality to support informed decision-making.
Demand Forecasting & Planning
- Propose and maintain statistical models and forecasting algorithms to predict future demand.
- Utilize forecasting techniques and demand planning methodologies to generate accurate and reliable demand forecasts.
- Conduct root cause analysis to identify and address issues impacting demand planning & forecasting, propose solutions, and implement corrective actions.
- Continuously monitor and adjust demand plans to respond to changing customer preferences, market conditions, and business priorities.
- Integrate all forecast building blocks (baseline, promotion, seasonality, market trend…) to create a concrete S&OP number with full documents captured activities, assumptions, and changes.
- Regularly engage & leverage the insights gained from the Store Operations team to understand the unique characteristics, nuances of individual stores & their customer bases, refine demand forecasting models and improve the accuracy of demand plans.
- Utilize demand planning software tools to improve the efficiency and accuracy of the forecasting process.
Reporting
- Prepare monthly/ required clear, concise, and actionable demand planning reports for relevant stakeholders.
- Assist in integrating and standardizing the S&OP Process.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Management Information System, Business Analytics, or a related field.
- 02+ years of experience in demand planning, forecasting, or supply chain analytics, preferably in the retail or food service industry.
- Proficiency in using demand planning software and data analysis tools (e.g. Excel, SQL, Power BI, forecasting applications)
- Proficiency in data analysis, statistical modeling, forecasting techniques and demand planning methodologies.
- Strong business acumen and understanding of the coffee industry is preferred.
- Organized, high attention to detail and a high level of accuracy in work.
- Mindset of continuous learning and improvement to enhance skills and stay updated in demand planning field.
- High adaptability and flexibility to handle uncertainties and changes in the business environment.
- Ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 9:00 - 18:00, Mon - Fri
- Lương: Cạnh tranh
Tổng công ty Chuyển phát nhanh Bưu điện - CTCP đã được thành lập vào ngày 24/01/2005 theo Quyết định phê duyệt Đề án số 29/QĐ-ĐABC-HĐQT của Hội đồng quản trị Tổng Công ty Bưu chính Viễn thông Việt Nam, nay là Tập đoàn Bưu chính viễn thông Việt Nam (VNPT) với 3 chi nhánh tại Hà Nội, Đà Nẵng và TP. Hồ Chí Minh.
Chính thức đi vào hoạt động từ ngày 01/01/2006, là đơn vị duy nhất được Tổng công ty Bưu điện Việt Nam cho phép quản lý, khai thác và kinh doanh dịch vụ chuyển phát nhanh EMS trong nước và quốc tế. EMS cũng là thương hiệu dịch vụ chuyển phát toàn cầu của liên minh bưu chính thế giới UPU, hiện đang được khai thác bởi bưu chính của gần 200 quốc gia và vùng lãnh thổ trên toàn thế giới.
Nhằm năng lực tài chính, mở ra nhiều cơ hội phát triển trong hoạt động kinh doanh, năm 2013 Tổng công ty thực hiện tăng vốn điều lệ từ 70 tỷ đồng lên 91,591 tỷ đồng theo Nghị quyết Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2013. Trong kỳ Đại hội đồng cổ đông thường niên năm ….vốn điều lệ của Tổng Công ty cũng đã được tiếp tục tăng lên…
Năm 2017, thực hiện chỉ đạo của Tổng Công ty Bưu điện Việt Nam, Công ty đã hoàn tất đề án chuyển đổi mô hình từ Công ty sang Tổng công ty. Cũng trong năm 2017, Chi nhánh Hà Nội được thành lập điều chỉnh và hoàn thiện mô hình tổ chức sản xuất tại Tổng Công ty, đáp ứng nhu cầu phát triển SXKD trong tình hình mới.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ BHXH, BHYT và BHTN theo Luật lao động hiện hành
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding
- Sinh nhật công ty
- Kỷ niệm ngành
- Du lịch
- Sự kiện
Lịch sử thành lập
- Ngày 24/01/2005, Tổng công ty cổ phần chuyển phát nhanh bưu điện, tiền thân là Công ty cổ phần Chuyển phát nhanh bưu điện được thành lập
- Năm 2017, Đổi tên từ Công ty cổ phần chuyển phát nhanh bưu điện thành Tổng công ty Chuyển phát nhanh bưu điện - CTCP
Mission
Kết nối con người, kết nối doanh nghiệp, tổ chức vì một Việt Nam phát triển bằng các giải pháp chuyển phát nhanh, thương mại điện tử, logistics trong nước và quốc tế.