Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary/Objective: The Operations Support Specialist (OSS) will be responsible for the material flow in the production work centers and will coordinate and communicate to cross functional sections, upstream and downstream production work centers to manage the order flow until customer delivery.
Essential Functions/ Responsibilities:
1. Schedule and plan the order by using Schedule Dashboard or any other equivalent tool to meet the MDD (Manufacturing Due Date) by ensuring the material, people and machine capacity availability.
2. Look for the opportunity to batch the order to have minimum change over without compromising due date.
3. Communicate and coordinate with night shift supervisor to ensure smooth execution according to the plan.
4. Monitor, manage and follow through (physically locate) the orders to ensure it flows through the processes and is on track to meet the MDD. Proactively work with relevant party to address the potential issue to avoid any Past Due.
5. Report back to Supervisor timely when foresee or there is any risk that may miss the order.
6. Follow up with material planner or upstream process on material requirement for orders.
7. Drive OTD improvement to achieve the target by working with relevant party to close the gap like material availability, machine downtime, insufficient lead time etc.
8. Ensure correct reschedule code is entered together with realistic date for any order that is past due in a timely fashion.
9. Responsible to inform appropriate departments especially the downstream process / work center of orders that deviate from schedule so that opportunities of recovery can be explored.
10. Utilize reports to proactively manage large orders (example Daily Order Report and Pocket Report) to meet the MDD.
11. Be the back-up Supervisor during the absence of supervisor including but not limited to: Pass down, order traceability, expedites, dashboard, and personnel management.
12. Responsible for Pull-In material in a 7-day window or any other window set up by the Supervisor, update material comments according to the production plan, (review PO transactions, shipments due date, materials in transit), and expediting Planners when needed.
13. Responsible for printing shop orders and creating materials sessions, based on the window assigned by the supervisor, this when not using Auto request.
14. Responsible to create parcel for parts that goes to Sudden Saving, when applicable.
15. Responsible to follow up material arrival with shipment packing list and prioritize material needs on production floo
Yêu Cầu Công Việc
1. 3 years experience working in manufacturing
2. Good at problem solving, investigation skills, detail orientation
3. Basic English communication
4. Be able to use Microsoft Software (Outlook, Excel, Word, Powerpoint)
5. Team player and must be able to work with multiple groups of people – Operators, Floor Mgr.’s, Engineers, etc.
6. Working time: 3 shifts, rotate every week, Mon-Sat
You will get bennefit:
· 2-month probation time with 100% salary.
· 13th month salary
· Performance bonus 2 times/year
· Annual salary review
· Health insurance for the employee, employees’ spouse, children, parents-in-law with a sum insured up to 165 million/year/person
· Annual company trip
· Transportation allowance
· Month birthday gift from Trade Union/ Company
· Gifts on special occasions (ex: women’s day, ,…)
· Bonus on public holidays: International labor’s day, Independent’s day…
· Seniority bonus up to 15 mil
· 12 annual leaves/year + 12 public holidays/year
. Internal/ External traning courses: Teamwork, Leadeship & Communication, Train the Trainer, DNA.....
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Tổng công ty Chuyển phát nhanh Bưu điện - CTCP đã được thành lập vào ngày 24/01/2005 theo Quyết định phê duyệt Đề án số 29/QĐ-ĐABC-HĐQT của Hội đồng quản trị Tổng Công ty Bưu chính Viễn thông Việt Nam, nay là Tập đoàn Bưu chính viễn thông Việt Nam (VNPT) với 3 chi nhánh tại Hà Nội, Đà Nẵng và TP. Hồ Chí Minh.
Chính thức đi vào hoạt động từ ngày 01/01/2006, là đơn vị duy nhất được Tổng công ty Bưu điện Việt Nam cho phép quản lý, khai thác và kinh doanh dịch vụ chuyển phát nhanh EMS trong nước và quốc tế. EMS cũng là thương hiệu dịch vụ chuyển phát toàn cầu của liên minh bưu chính thế giới UPU, hiện đang được khai thác bởi bưu chính của gần 200 quốc gia và vùng lãnh thổ trên toàn thế giới.
Nhằm năng lực tài chính, mở ra nhiều cơ hội phát triển trong hoạt động kinh doanh, năm 2013 Tổng công ty thực hiện tăng vốn điều lệ từ 70 tỷ đồng lên 91,591 tỷ đồng theo Nghị quyết Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2013. Trong kỳ Đại hội đồng cổ đông thường niên năm ….vốn điều lệ của Tổng Công ty cũng đã được tiếp tục tăng lên…
Năm 2017, thực hiện chỉ đạo của Tổng Công ty Bưu điện Việt Nam, Công ty đã hoàn tất đề án chuyển đổi mô hình từ Công ty sang Tổng công ty. Cũng trong năm 2017, Chi nhánh Hà Nội được thành lập điều chỉnh và hoàn thiện mô hình tổ chức sản xuất tại Tổng Công ty, đáp ứng nhu cầu phát triển SXKD trong tình hình mới.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ BHXH, BHYT và BHTN theo Luật lao động hiện hành
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding
- Sinh nhật công ty
- Kỷ niệm ngành
- Du lịch
- Sự kiện
Lịch sử thành lập
- Ngày 24/01/2005, Tổng công ty cổ phần chuyển phát nhanh bưu điện, tiền thân là Công ty cổ phần Chuyển phát nhanh bưu điện được thành lập
- Năm 2017, Đổi tên từ Công ty cổ phần chuyển phát nhanh bưu điện thành Tổng công ty Chuyển phát nhanh bưu điện - CTCP
Mission
Kết nối con người, kết nối doanh nghiệp, tổ chức vì một Việt Nam phát triển bằng các giải pháp chuyển phát nhanh, thương mại điện tử, logistics trong nước và quốc tế.