Would you like to become part of the world's most international company in the world?
A company that pioneered cross-border express delivery in 1969 and is now active in more than 220 countries and territories worldwide. Do you want to be part of a company that connects people worldwide? And the more people we connect, the better life will be on our planet.
Do you want to make a difference? Then come to our "Insanely Customer Centric" Team and become a Certified International Specialist!
YOUR TASKS
- Run reports and analyze data from sources such as CS COMBINE, WFM, IQ, for the purpose of performance scorecards, incentives, reports submissions, forecasting and scheduling, Customer Satisfaction surveys
- Responsible for the execution of service excellence programmes assigned by the Customer Service Development manager
- Plan, monitor and adjust staffing in the Contact Centre schedules against actual call arrival patterns to minimize over or under-staffing situations and in alignment with agreed financial and service level targets
- Prepare regular (e.g. daily, weekly, monthly) summary report and submit to country management and RO
- Build a data base on staff performance to drive improvement
- Analyze service incidents and failures to surface trends in service gaps and process weaknesses in the Customer Service Function and/or other interfacing functional departments in the service delivery process (e.g. Ops, Hub, Gateway, Network, Contractors, etc.) that impact the achievement of service excellence to customers
- Coordinate the deployment of a Mystery Shopper programme to drive Service Excellence based on independent assessments of service quality and benchmarking against internal and competitor performance
- Liaise with sales and marketing department to obtain advance information on upcoming marketing campaigns in order to determine call volume estimations
- Proficient in the workings of the various forecasting, scheduling and reporting tools and application in the CS function
- 2 years experience in a related capacity, preferably with hands-on experience in data or workforce management systems in a contact center environment
- Experience in the Air Express Industry and Experience in Customer Service (preferable)
- Advanced Excel and Access
- Diploma in Business Analytics or equivalent
- English Fluent (written and spoken)
- Multifarious benefit programs.
- Strong career support & lots of opportunities in an international environment.
- Training: both online and offline with Global DHL Standards.
- Coaching & Feedback culture allows you to advance further in short-term and long-term development goals.
- Working together based on DHL values of “Respect and Results”.
- Diverse engagement activities under “Best Day Everyday” – our Health & Well-being program.
- Employee hobby clubs, sports championships.
We look forward to receiving your application!
Được thành lập năm 1997, American Education Group (AEG) là Tổ chức Giáo dục và Tư vấn Du học Mỹ hàng đầu tại Việt Nam. Hơn 20 năm qua, AEG đã chuẩn bị hành trang tri thức cho hàng ngàn học viên cũng như tư vấn thành công cho hơn 2.500 học viên để hoàn tất hồ sơ du học tại Mỹ.
Năm 2015, AEG chính thức ra mắt trung tâm đào tạo Anh ngữ đầu tiên tại tp HCM với chương trình STEAM English dành cho trẻ từ 6 đến 16 tuổi và các khóa luyện thi chứng chỉ quốc tế. STEAM English là chương trình học tiếng Anh độc đáo kết hợp phương pháp STEAM của Mỹ với việc học Tiếng Anh. Trong đó, STEAM là phương pháp dạy tích hợp 5 bộ môn: Khoa học, Công nghệ, Kỹ thuật, Nghệ thuật và Toán học nhằm giúp học sinh tiếp cận các môn học một cách thú vị và giàu tính thực tiễn. AEG là đơn vị độc quyền duy nhất được Bộ Giáo Dục Việt Nam cấp giấy phép giảng dạy chương trình STEAM của Mỹ và là tổ chức giáo dục đầu tiên, duy nhất tại châu Á nhận được chứng nhận STEM của tổ chức AdvancED, Mỹ.
Với chất lượng giảng viên quốc tế chất lượng, AEG cũng là nơi ôn tập và rèn luyện giúp học viên đạt được kết quả cao trong các kỳ thi quốc tế như IELTS/TOEFL/SSAT/SAT. Ngoài nền tảng Anh ngữ vững chắc, AEG còn giúp các học viên nâng tầm cao mới với sự tự tin để hòa nhập cùng thế giới khi du học, công tác, giao tiếp trong công việc.