Việc làm Bình Minh Group

Cập nhật 07/08/2024 11:57
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Bình Minh Group
Strategic Business Development Executive
Bình Minh Group
15 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
Thông tin cơ bản
Mức lương: 35 - 50 triệu
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 20/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 20/09/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: 8 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 2 Hồng Hà, Phường 2, Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh
- 9 Đào Duy Anh, Phương Liên, Đống Đa, Hà Nội

Mô tả công việc

POSITION SUMMARY

Develops and maintains strategic partnerships with new or existing customers. Oversee customer accounts, strategically developing solutions that precisely meet customer needs and drive optimal sales and profits. Identifies opportunities for account growth while offering customers a full array of value added services. Identify key trends for ocean and freight forward industry to determine new sales opportunities. Monitors competitor actions to ensure that appropriate responses are formulated and communicated.

PRINCIPAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES

  • Establish strategic partnerships for company’s ocean and freight forward business.
  • Demonstrate an agile mindset, lead by example, and embrace change, emphasizing attentive listening to business objectives.
  • Develop customer accounts on a global scale, driving growth through high-level strategies and leading the account growth for effective execution.
  • Prospecting of target customers through proactive networking and leveraging existing relationships within the broader FedEx enterprise.
  • Developing the sales strategy for the deployment of the Company’s services to customer opportunities within ocean and freight business.
  • Ensures attainment of revenue and margin/yield goals for assigned accounts.
  • Formulate and develop comprehensive business plans for each account.
  • Address sales growth activities, competitive pricing strategies while coordinating customer-based activities and strategies globally.
  • Engage with customers at a senior level to assess satisfaction, manage critical situations with at-risk accounts, and ensure a proactive approach to customer needs.
  • Collaborate across functional areas in development of solutions, proposals, and pricing models.
  • This includes attending sales calls to further define the opportunity and develop the value proposition for account closure.
  • Manage the proposal and presentation process. Utilize established processes and tools and ensure all data is accurate and up-to-date.
  • Provide weekly reporting on all accounts in stages for new business development.
  • Provide leadership for sales to the Company by continuously energizing the effort for moving new potential customers through the sales cycle in a professional, passionate, and engaging manner.

Yêu cầu công việc

  • Bachelor’s Degree/equivalent and eight(8) years of ocean and freight forward sales experience required.
  • Experience selling to C-Suite Executives is highly preferred. Proven experience with logistics processes, solutions and project management.
  • Strong understanding of ocean freight import process from issuance to final delivery.
  • Successful experience selling solutions globally to customers of varying size and complexity.
  • Demonstrated ability to achieve major account sales goals & to plan & execute major customer sales strategies.
  • Ability to seek out available resources to create preliminary comprehensive acct overviews and summaries, basic financial competitive analyses by industry vertical & quantitative benchmarking preferred.
  • Strong interpersonal skills with the ability to develop effective customer and employee relationships.
  • Strategic planning and sales management skills

Quyền lợi được hưởng

  • Attractive salary, bonus, fair and transparent scheme (basic salary from 30 - 25,000,000 gross/ month).
  • Phone, transportation, business trip allowances covered by company
  • Full salary during probation.
  • Guaranteed 13th month salary.
  • Global health insurance package for yourself, annual health check-up.
  • Lots of other company benefits including teambuilding activities and other monthly/ quarterly/ annual company events.
  • General company T&D Program.
  • Other benefits in accordance to Company's Policy and Vietnam Labor Laws.
Khu vực
Báo cáo
Bình Minh Group
Bình Minh Group Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Bình Minh Group luôn tự hào là một trong những nhà nhập khẩu và phân phối rượu ngoại nhập hàng đầu tại thị trường Việt Nam. Với mức tăng trưởng vượt bậc, chúng tôi đã tạo dựng niềm tin vững chắc của các tập đoàn hàng tiêu dùng lớn nổi tiếng trên thế giới. Sự kết hợp của nhiều dòng sản phẩm phong phú, đa dạng, chất lượng cao, mẫu mã đẹp, giá hấp dẫn cùng với đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp.

Chính sách bảo hiểm

  • Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium; 
  • Bảo hiểm xã hội

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm
  • Bóng đá
  • Bóng bàn
  • Cầu lông
  • Teambuilding

Lịch sử thành lập

  • Công ty Cổ phần công nghệ Bình Minh (BINHMINH GROUP) được thành lập năm 2000. Công ty có trụ sở văn phòng giao dịch chính tại Hà Nội, có chi nhánh tại TP Hồ Chí Minh, Chi nhánh tại tỉnh Lạng Sơn. Trải qua 20 năm hoạt động và liên tục phát triển, với chiến lược đầu tư, kinh doanh phát triển bền vững.

Mission

Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.

Những nghề phổ biến tại Bình Minh Group

Bạn làm việc tại Bình Minh Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Bình Minh Group

Bình Minh Group

Click để đánh giá