Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
BABYLONS Jsc là đơn vị giáo dục hàng đầu Việt Nam chuyên tổ chức các hội thảo - khóa học quốc tế về khởi nghiệp, kinh doanh, đầu tư và quản lý tài chính tại Việt Nam. Các chương trình hội thảo, khóa học do Babylons tổ chức mang tính ứng dụng thực tế cao, với các diễn giả hàng đầu thế giới.
Bắt đầu hoạt động năm 2008 và chính thức thành lập năm 2009, Babylons là đơn vị đầu tiên tổ chức các chương trình đào tạo quốc tế tại Việt Nam trong lĩnh vực kinh doanh, tự tạo động lực self -help, quản lý tài chính và đầu tư cá nhân. Trong 12 năm qua, Babylons đã tổ chức hàng ngàn hội thảo - khóa học quốc tế lớn nhỏ, trong và ngoài nước. Các chương trình hội thảo khóa học của Babylons giúp các doanh nghiệp nâng cao doanh thu, lợi nhuận - giúp các cá nhân nâng cao kinh nghiệm kinh doanh đầu tư, quản lý tài chính cá nhân, nâng cao chỉ số thông minh tài chính để đạt được sự thịnh vượng hơn nữa trong cuộc sống
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Các hoạt động gắn kết nội bộ hằng quý: Beerfest, Team Building, Year-end Party,..
Lịch sử thành lập
- Năm 2009, Chính thức thành lập Babylons là đơn vị đầu tiên tổ chức các chương trình đào tạo quốc tế tại Việt Nam trong lĩnh vực kinh doanh, tự tạo động lực self -help, quản lý tài chính và đầu tư cá nhân.
- Năm 2013, Babylons vinh dự được nhận danh hiệu "Thương Hiệu Mạnh - Phát Triển Bền Vững"
- Năm 2014, Gặp và đàm thoại trực tiếp với chủ tịch nước
- Năm 2015, Ông Phạm Tuấn Sơn - giám đốc Babylons được nhận giải thưởng Doanh Nhân/Doanh Nghiệp Tiêu Biểu
- Năm 2019, Babylons được nằm trong TOP 10 công ty có Sản Phẩm - Dịch Vụ Chất Lượng Cao 2019 Do Hiệp Hội Doanh Nhân Đất Việt trao tặng. Viện Nghiên Cứu Kinh Tế Châu Á trao tặng TOP 10 Thương Hiệu Xuất Sắc - Nhà Lãnh Đạo Tiêu Biểu Thời Hội Nhập
- Năm 2020, Babylons Hân hạnh được nhận giải thưởng SME100 Châu Á
Mission
- Babylons cung cấp những kiến thức về khởi nghiệp, kinh doanh, đầu tư và quản lý tài chính cá nhân giúp mỗi doanh nghiệp và cá nhân đạt tới sự thịnh vượng
Review Babylons
Vào đây làm là không học hỏi được gì cả. Đồng nghiệp không thân thiện với nhau lắm. Hợp đồng của công ty thì không rõ ràng. Chế độ, đãi ngộ của công ty dành cho nhân viên cũng không có.
Phòng làm việc chật chội, đồ đạc để bừa bãi. Vào đây làm là không có bảo hiểm gì cả. Nhân viên vào đây làm là không có hợp đồng. Tăng ca thứ 7, chủ nhật hay đêm, thậm chí đi sự kiện tới khuya 1, 2 giờ sáng công ty cũng không có phụ cấp
Văn phòng chật chội và bừa bộn. Gần chục người ngồi trong 1 phòng bé xíu, san sát nhau. Không có bảo hiểm, lương thử việc thấp.