Ready to explore, break barriers, and discover more? We know you’ve got big plans – so do we! Our colleagues across the globe love innovating with science and technology to enrich people’s lives with our solutions in Healthcare, Life Science, and Electronics. Together, we dream big and are passionate about caring for our rich mix of people, customers, patients, and planet. That's why we are always looking for curious minds that see themselves imagining the unimaginable with us.
United As One for Patients, our purpose in Healthcare is to help create, improve and prolong lives. We develop medicines, intelligent devices and innovative technologies in therapeutic areas such as Oncology, Neurology and Fertility. Our teams work together across 6 continents with passion and relentless curiosity in order to help patients at every stage of life. Joining our Healthcare team is becoming part of a diverse, inclusive and flexible working culture, presenting great opportunities for personal development and career advancement across the globe.
Report to: Head of CE and Business Strategy
What You Should Do
- The Omnichannel and Insight Lead will be responsible for developing and executing comprehensive omnichannel strategies that enhance customer engagement and drive brand performance. This role involves leveraging data analytics and insights to inform decision-making and optimize marketing efforts across various channels.
- Develop and implement omnichannel strategies that align with the company’s objectives and enhance customer experience across all touchpoints.
- Collaborate with cross-functional teams to design user’s journey and ensure consistent messaging and branding across digital and traditional channels (e.g., email, social media, events).
- Work with BI manager to identify and define customer segments to tailor communication strategies that effectively meet their needs.
- Track and analyze the performance of omnichannel campaigns, providing regular reports and recommendations for improvement.
- Work closely with marketing, sales, BI, and medical teams to align strategies and share customer insights that drive performance.
- Collaborate with BI and FFE to ensure proper integration of F2F and digital channels to provide efficiencies.
- Ensure deployment of global digital channels with high quality standards and high level of key stakeholders engagement.
- Investigate and implement new digital areas to meet key stakeholders needs like social media; virtual call.
- Stay updated on industry trends, technological advancements, and best practices in omnichannel marketing and customer engagement.
- Creates & manages a unified HCP view by consolidating and analyzing data from various sources to drive business decisions and improve customer engagement
- Understands customer experience management and provides relevant insights in order to deliver a meaningful and consistent Customer Experience across all touchpoints
- Leads OC analytics work including development of OC lead & lag metrics/KPIs, assessment of content, channel performance, analysis of customer behavior with streamlined reporting and tracking mechanism
- Bachelor’s Degree in Statistics, Sales, Marketing, or any other related discipline. Master’s degree preferred.
- 8+ years of directly related or relevant experience, preferably in business, analytics, business intelligence and data science.
- Strong analytical skills with the ability to translate data into actionable insights.
- Market & Customer Intelligence
- Cross-Channel Analytics
- Campaign Analytics & Reporting
- Excellent communication and presentation skills.
- Proficiency in Marketing Automation tools and CRM systems.
- Marketing Analytics & Customer Insights
- Customer Master Data Management
- Dashboarding and Analysis
- Content Analytics
- Customer Experience Management
- KPI Reporting & Monitoring
- Familiarity with regulatory guidelines in pharmaceutical marketing
Apply now and become a part of our diverse team!
Công ty Cổ phần Giải pháp Tự động hóa ETEK là doanh nghiệp tiêu biểu tại Việt Nam về lĩnh vực cung cấp giải pháp về Tự động hóa. Được thành lập vào năm 2006, đến nay ETEK có trên 250 cán bộ nhân viên làm việc tại Hà Nội và Thành phố Hồ Chí Minh, đáp ứng nhu cầu ứng dụng Tự động hóa trong các lĩnh vực Công nghiệp, Đào tạo và phục vụ đời sống dân sinh.
Trong lĩnh vực về cung cấp giải pháp đào tạo về kỹ thuật, ETEK là nhà cung cấp hàng đầu của Việt Nam trong các trường Cao đẳng, Đại học và các trường nghề trên toàn quốc. ETEK là nhà phân phối & đối tác của các nhà cung cấp uy tín và danh tiếng về lĩnh vực tự động hóa trong Công nghiệp, Đào tạo và đời sống dân sinh như các nhà cung cấp đến từ Châu Âu , Mỹ , Nhật Bản như : ABB Robotics , Siemens , Universal Robots , Technic Equipments , Cognex ...
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Hoạt động thiện nguyện
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2006, đến nay ETEK có trên 250 cán bộ nhân viên làm việc tại Hà Nội và Thành phố Hồ Chí Minh
Mission
Với sự tin tưởng và hợp tác của các đối tác, khách hàng trong và ngoài nước trong suốt những năm vừa qua; ETEK đã đạt được những thành công và phát triển mạnh mẽ trên thị trường trong và ngoài nước. Hiện tại ETEK là khách hàng của các nhà máy lớn từ Nhật Bản, Hàn Quốc, Châu Âu như Canon, Samsung, Vinfast,...