Việc làm MEDSI JSC

Cập nhật 30/08/2024 10:38
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần MEDSI
[HCM] Trade Marketing Manager - FMCG
MEDSI JSC
93 việc làm 5 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 09/09/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/10/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

1. Objectives:

Trade Marketing Manager is a critical role who will be responsible to translate marketing ideas into winning customer and shoppers’ actions; and create Impactful In-Store activations. Translate marketing objectives and knowledge of products, customers and shoppers into business opportunities in line with channel roles and strategies to maximize business growth and ROI.

  • Bringing the category vision into life in the market via collaboration with Brand and Sales Teams
  • Develop in-store strategies and tactics that motivate customers positively (both short and long term) and shoppers to buy
  • Evaluates promotion effectiveness on account productivity, plans; implements and monitors trade activities, and promotion programs
  • Provides merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable
  • Collects and manages market intelligence for management decision making
  • Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success
  • Engages third party agencies and distributors for the execution of the brand activities and management of assets

2. Key Accountabilities or Responsibilities:

Data Analytics

  • Sell In and Sell Out consolidation and analysis of promotions and campaigns
  • Recommend Key Actions and decision ready reports from drawn insights

Business Operations

  • Co-lead the implementation of channel & category strategies developed by both Sales & Marketing consistent to the Category Vision
  • Independently leads discussion of BPIs and Local promotions to Distributor Sales team.
  • Leads the implementation and monitoring of Trade Promotion Effectiveness; to be able to draw insights for forward decision making
  • Champions Co-packing process and execute on time and in full all promotions
  • Execute planned sampling activities and capture potential insights for programs deployed
  • Designs local translated POSMs by him/herself or with local third party agency

Merchandising

  • Recommends merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable.
  • Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success

Retail Environment

  • Collects and manages market intelligence for management decision making.

Yêu Cầu Công Việc

  • 2 to 3 years’ experience in sales & distribution / channel management / field trade marketing
  • Minimum 2 years sales experience
  • Demonstrated strong planning capability
  • Creative and strategic thinker with experience of third party agency needs, structure and process
  • Understanding of online advertising ecosystem, social media, digital and mobile marketing
  • Ability to be proactive: take initiative, think and deliver new solutions.
  • Track record of pitching, setting up and delivering partnerships with key stakeholders
  • High level of Project Management skills
  • Superb written, visual and verbal presentation skills
  • Proactive versus reactive thinker who maintains a positive attitude
  • Ability to multi-task and efficiently manage time and priorities
  • Ability to handle stress and remain calm and productive under unexpected pressures
  • Product Marketing experience is a plus
  • Good command of English.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Tòa Nhà Opera View, 161 Đồng Khởi, Bến Nghé, Quận 1, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Thời gian thử việc: 60 ngày
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Thời gian làm việc: Thứ Hai - Thứ Sáu
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
75 Nguyễn Quý Đức, Phường An Phú, Thành phố Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
Công ty Cổ phần MEDSI chuyên phân phối Th.uốc, thực phẩm chức năng, m.ỹ phẩm, thiết bị và vật tư y tế, sản phẩm chăm sóc gia đình,….từ các Nhà sản xuất đạt tiêu chuẩn GMP-EU, GMP-WHO,…nổi tiếng trong và ngoài nước.
Giá trị của MEDSI không nằm ở tài sản mà là ở những giá trị con người. Từng cá nhân đều mang một màu sắc, một nét văn hóa riêng, nhưng tựu trung lại đều luôn đồng lòng, phát huy 05 giá trị cơ bản: Uy tín - Sáng tạo - Hợp tác - Kỷ luật - Thực thi
Uy tín - Thái độ, hành vi và hiệu quả tạo giá trị
Sáng tạo - Nghĩ khác, làm mới tạo sự khác biệt
Hợp tác - Tôn trọng, hỗ trợ, chia sẻ cùng phát triển
Kỷ luật - Cam kết hành động, nhất quán trong thực thi
Thực thi - Chuyển hoá kiến thức, kỹ năng thành hiệu quả

Những nghề phổ biến tại MEDSI JSC

Bạn làm việc tại MEDSI JSC? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo MEDSI JSC

MEDSI JSC

Click để đánh giá