Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Position: [Ha Noi] Technical Engineer - Robotics
Job Code: 113822
- Working location: Hai Bà Trưng district, Hà Nội
- Monthly Salary: Negotiable
Responsibility
1. Presale activities
• Work with sales team to propose/offer correct products or solutions to SI/customers
• Support system integrator (SI) and end-users to resolve application issues.
• Support SI and end-users on offering complete solutions with robot, vision, and 3rd party integration
• Support SI / EU (End-user) for POC as well as work closely with the sales team to progress leads through successful POC
• Manage and maintain solution centers and demo units: Operational, tidiness, safety & cleanliness
• Render technical support to sales promotion activities such as hybrid webinars/seminars/roadshows & exhibitions.
• Guide sales engineers on responses to market demands, requirements, and competition activities
• Conduct product, application training, and maintenance training for SI and end-users
• Teamwork working and team player with department members to achieve a team goal
• Create and maintain strong relationships with channel partners, and customers, understand their needs, and provide specialist support and solutions.
2. Service activities
• Provide technical support by identifying technical problems and determining corrective actions in one's own area of expertise via remote or on-site service in any service category (installation and commissioning; maintenance; repairs; engineering and consulting; advanced services; extensions, upgrades, and retrofits; end-of-life services, replacements, etc.)
• Work with RHQ (Regional Headquarter) & SEA countries to perform after-sales service to global customers
• Attend service calls on-site or online within the expected turnaround time
• Work with RHQ Service/technical team to identify root causes of technical issues, and support internal junior engineers to resolve customers' application issues.
• Report any technical/contract/quality/program/cost issues to RHQ early on, along with recommendations for resolution.
• Propose & quote spare parts and service support to channel partners and customers and ensure timely billings of service provided
• Identify opportunities for end-users to promote sales of Parts & Services.
• Identify potential authorized service partners to appoint and support customer
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
- Education Background: Bachelor's Degree, majors in Electronics, Mechatronics, Robotics, Control and Communications, Control and Automation
- Experience:
+ At least 3 years in an Application Engineer/ Field Service Engineer role.
+ Having experience in Industrial Robots/
- Language: Chinese - Business Level or English - Business Level
(Prefer Chinese more than English)
- Other skills:
+ Understanding of basic applications knowledge pertaining to factory automation, general motion controllers, servos, CNCs, PLCs, robotics, or similar industrial controls.
+ Must be computer literate and proficient with PC and software (word processing, spreadsheets, etc.)
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Rikkeisoft là công ty công nghệ thông tin tại Việt Nam được thành lập vào năm 2012 với lĩnh vực kinh doanh chính là cung cấp các dịch vụ và giải pháp công nghệ thông tin. Hiện tại, Rikkeisoft có 05 văn phòng làm việc tại Việt Nam và Nhật Bản; cùng 02 công ty thành viên là Rikkei.AI, Rikkei Robotics. Ngày 26 tháng 10 năm 2020, Rikkeisoft đã chính thức chuyển đổi mô hình hoạt động thành Công ty Cổ phần.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- 2016: Rikkeisoft mở rộng bằng việc mở văn phòng ở Tokyo, Nhật Bản và thành phố Đà Nẵng, Việt Nam.
- 2015: Rikkeisoft đạt được các tiêu chuẩn ISO 27001 (chứng nhận bảo mật dữ liệu cá nhân) và các tiêu chuẩn ISO 9001 (cấp giấy chứng nhận đảm bảo chất lượng)
- 2014: Rikkeisoft vinh dự được VINASA công bố là Doanh nghiệp CNTT đứng đầu trong Chương trình 30 Doanh nghiệp CNTT hàng đầu Việt Nam 2014
- 2012: Rikkeisoft đã được thành lập tại Hà Nội, Việt Nam bởi 5 sinh viên Việt Nam tốt nghiệp Đại học Ritsumeikan và Đại học Keio, cả hai đều nằm ở Nhật Bản
Mission
Nâng tầm Outsourcing Việt Nam: Nâng tầm ở Công việc + Giá cả + Tâm thế
Review RIKKEISOFT
Lời khuyên chân thành: tránh xa công ty này. (RV)
OT tự thân vận động cho kịp task ko thì cook project. (RV)
Chế độ OT siết chặt nhưng dự án vẫn cần OT nên nhiều khi không lương (RV)