Mô tả công việc
General Description
This a key position that is responsible for handling daily operation of the company’s product across the country and the world, initiating leads and business relationships, facilitating follow up and supporting major RFQ/tender responses to leading blue chip. Budget, strategy & expectation setting & supporting business imperatives around capability development, business growth and bottom-line improvement.
Specific Accountabilities are included but not limited
• Develop international air and sea freight customers by utilizing the company's platform.
• Collect and master customer information through various channels, understand and explore customer needs and willingness to cooperate.
• Regularly report the information of target customers to the superior. Under the guidance and supervision of the superior supervisor, follow up the target customers with goals, plans and methods, and complete the sales target.
• Keep abreast of market trends, collect potential customers' information, establish and maintain customer relations. Maintain and expand client relations through customer service efforts.
• Provide customers with professional international air freight, sea freight, trailer, customs clearance and other logistics services consulting and logistics distribution solutions.
• Be able to deal with the work process independently, including contract signing, order tracking, emergency situation handling, payment collection and urging, etc.
• Promoting the organization and products.
• Understand our ideal customer and how they relate to our products.
• Support internal and external stakeholders to ensure projects and Sales support activities are completed to specifications and deadlines.
• Align any sales activity, point of sales and value add on service to ensure best in class quality and cost effectiveness with internal/external.
• Getting involve in pricing, quoting, RFQ and operational activities to make sure the best service to customers.
• Partner and build relationships with network.
• Other tasks and duty as per the assignment of Head Department and GM.
Yêu cầu công việc
• Knowledge of airfreight, sea freight, logistics…
• Sound presentation and communication skills
• Knowledge of developing, positive thinking
• Team working
• 1-2 years of experience in working in a logistics/freight forwarding environment specific in airfreight productivity.
• Developing solutions for major customers.
• Experienced in tools such as MS Excel/PPT/SharePoint etc.
• Customer/ BD/ Operations Engagement.
• Written and spoken English, Mandarin is a plus.
BENEFIT
• Competitive salary, good
Quyền lợi được hưởng
Training to be professional.
Good working and fair environment, promotion opportunity.
Priority to start working immediately.
and bonus.
• Good working and fair environment, promotion opportunity.
• Priority to start working immediately.
• Training to be professional
Thành lập từ năm 2010, Công ty Cổ phần Tập đoàn ASG (ASG) hiện hoạt động kinh doanh trong 3 lĩnh vực: dịch vụ Logistics, dịch vụ Hàng không sân bay, đầu tư Hạ tầng và phát triển Khu công nghiệp. Với nền tảng vững mạnh trong lĩnh vực Logistics hàng không, một trong những doanh nghiệp tiên phong với mô hình “Kho hàng không kéo dài” tại Việt Nam, Tập đoàn ASG đã thiết lập và vận hành mạng lưới kinh doanh giá trị với trung tâm Logistics tại các cảng hàng không quốc tế, các khu công nghiệp lớn và thành phố trọng điểm trên cả nước. Tới nay, Tập đoàn ASG đã có những bước phát triển vượt bậc, xây dựng nên thành quả đáng trân trọng với 23 công ty thành viên, hơn 2.000 cán bộ nhân viên, chuỗi các trung tâm dịch vụ hoạt động trải dài trên cả ba miền Bắc, Trung, Nam; là đối tác uy tín, tin cậy của các Nhà sản xuất công nghệ cao, các hãng hàng không quốc tế, các hãng vận chuyển lớn trên thế giới tại Việt Nam.
Review Tập Đoàn ASG
Tôi thực sự rất thích văn hóa của công ty.
Chấp nhận được