Amazon develops innovative consumer-centric product solutions. As a reliability program engineer you will be part of an exciting team developing, testing, and delivering new products. Your primary responsibility will be the development and implementation of methodologies/techniques to enhance product reliability. You will work closely internal cross-functional teams and outside partners to drive and execute product qualification. You must be responsive, flexible and able to succeed within an open collaborative peer environment.
The Reliability Program Manager Will Be Responsible For
- Create reliability test plans including resource allocations, validation schedule assumptions, and validation items scope.
- Manage the local CM team on reliability resource planning, test execution, failure analysis, and track the issues from creation to closure.
- Implement specific validation items in reliability test plans with schedule. Flexible adjustment should be made based on issue occurring and debugging.
- Lead and drive on DFMEA, debugging, failure analysis, DOEs and fixing issues discovered during testing.
- Evaluate and develop reliability test methodologies to reduce test time and increase test coverage.
- Evaluate reliability risks and do escalations to management team.
- Travel extensively in Vietnam and Asia to support reliability activities.
- Travel to US for team collaboration or training.
- As a Reliability Program Manager (RPM), the primary responsibility will be the development and implementation of methodologies/techniques to enhance product reliability and manage reliability activities.
- The RPM will lead the reliability engineering and operations activities through new product introduction stage.
- The RPM will work closely with internal cross-functional teams and CM (Contract Manufacturer) partners to drive and execute product qualification, failure analysis, and issue resolving.
- The RPM will also assist CM management team in enhancing local infrastructure and capability, including lab construction, testing and FA capability, and assist with cross functional team activities.
- Bachelor's degree or above in electrical engineering, material engineering, mechanical engineering or related fields.
- 5+ years experience as an engineering lead or engineering project manager.
- Good understanding of the principles and basic structures of measuring instruments such as HALT, chambers, oscilloscopes, multimeters etc.
- Strong technical problem solving skills and experience with failure analysis techniques.
- Strong team work spirit, team leader preferred.
- Excellent bi-lingual (Vietnamese & English) written and verbal communication skills required.
- Strong communication and leadership skills required.
- Good ability in multi-task.
- Experience as an Engineering Manager with expertise in reliability, product development processes and a proven track record delivering high volume consumer electronic devices to market.
- Experience with failure analysis techniques to isolate failure for any issues. Have reliability knowledge, statistical knowledge and be able to use reliability and statistical method to do data analysis, provide risk assessment and life forecast.
- Experience dealing with high volume manufacturing sites in Asia and, ideally, worked with several different OEM/ODM partners.
- Experience in working with a diverse group of engineering, operations and product management professional proficient at creating and tracking complex development schedules, managing issues and tracking bugs.
- Background in consumer electronics (wireless devices, audio devices preferred).
- Solid understanding of both software and hardware development life cycles, and leadership skills.
- Strong communication and leadership skills required. Due to the international nature of the project, fluent English communication are a must, and fluent Chinese communication is preferred.
Job ID: A2845106
Thành lập năm 2012, với bề dày gần 11 năm kinh nghiệm, OmiGroup đã - đang là lựa chọn tin cậy của nhiều đối tác, tổ chức trong lĩnh vực Y tế số.
Các hệ thống do OmiGroup phát triển sử dụng công nghệ cao, được áp dụng trong các công việc có độ phức tạp như chẩn đoán, xét nghiệm bệnh lý tế bào,…
Ngoài việc cung cấp các sản phẩm dịch vụ công nghệ thông tin, OmiGroup đẩy mạnh nghiệp vụ tư vấn giải pháp, công tác R&D nghiên cứu và tìm ra những giải pháp công nghệ mới, tạo nên sản phẩm mang dấu ấn riêng mình.
OmiGroup là một công ty công nghệ thông tin hoạt động trong lĩnh vực sản xuất và gia công phần mềm cho thị trường Nhật Bản. Với mong muốn vươn lên trở thành một đối tác tin cậy với các công ty Nhật Bản và là đơn vị đi đầu trong việc sản xuất các sản phẩm công nghệ, đem sự sáng tạo của tuối trẻ Việt Nam giới thiệu đến với khách hàng Nhật Bản, Ominext đang từng bước hoàn thiện 3 mũi nhọn: tổ chức quản lý trong công ty - Operation (O), am hiểu nắm bắt thị trường - Market (M) và thực hành sáng tạo - Innovation (I), để tạo ra những giá trị mới trong các sản phẩm công nghệ theo đúng tiêu chí mà cái tên Ominext được tạo ra.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm chăm sóc sức khỏe , BHXH, BHNT.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
- Được tham gia các buổi party, company trip cùng công ty
Lịch sử thành lập
- Công Ty Cổ Phần Ominext được thành lập năm 2012.
Mission
- Ominext đang từng bước hoàn thiện 3 mũi nhọn: tổ chức quản lý trong công ty – Operation (O), am hiểu nắm bắt thị trường – Market (M) và thực hành sáng tạo – Innovation (I), để tạo ra những giá trị mới trong các sản phẩm công nghệ theo đúng tiêu chí mà cái tên Ominext được tạo ra
Review Omi Group
Nhân viên rất thân thiện , nhận được rất nhiều cơ hội được thử sức ngay cả khi tôi không có bất kỳ kinh nghiệm nào. (id)
Phúc lợi của công ty khá cao và môi trường làm việc hiện đại, làm thêm giờ có mức lương OT, được hỗ trợ thêm tiền ăn tối. (it)
Không học hỏi được gì (RV)