No 36, Street 6, VSIP 1, Thuan An, Binh Duong
Mô tả công việc
Administrative Support:
- Act as the primary point of contact between the Managing Director and internal/external stakeholders.
- Manage and prioritize the MD’s calendar, appointments, and meetings.
- Prepare meeting agendas, attend meetings with the MD, and take detailed meeting minutes.
- Organize and coordinate business travel, including itineraries and accommodations.
- Prepare reports, presentations, and documents for MD meetings and decision-making.
- Coordinate and manage communication, both written and verbal, on behalf of the MD.
- Maintain records, files, and documentation to facilitate quick access to information.
- Collaborate with various departments to ensure smooth communication and alignment with corporate strategies
- Handle confidential information with discretion and professionalism.
- Perform ad hoc administrative tasks and project coordination as required.
Legal Management:
- Legal Support:
- Provide legal advice and guidance to the organization and departments on various matters including contracts, corporate governance, intellectual property, etc.
- Draft, review, and negotiate legal contracts, agreements, and other legal documents to ensure compliance with relevant laws and regulations.
- Assist with dispute resolution, including liaising with external legal counsel.
- Ensure that the company’s policies, procedures, and practices comply with legal requirements and regulatory standards.
- Compliance and Risk Management:
- Monitor and manage the organization’s legal and compliance risks.
- Keep abreast of new laws and regulations affecting the business and advise the MD on necessary adjustments.
- Ensure compliance with corporate governance standards, health & safety regulations, and industry-specific rules.
- Corporate Affairs:
- Manage the company’s legal filings, including corporate records.
- Assist in the preparation of reports and submissions to government bodies or regulatory agencies.
- Oversee intellectual property matters such as trademarks, patents, and copyrights.
Other Duties:
- Perform any other duties assigned by the Managing Director.
Yêu cầu công việc
- Education:
- Bachelor’s degree in Law or equivalent;
- Experience:
- Minimum 5 years of experience in a legal management role with at least 2-3 years of administrative support experience at the executive level.
- Proven experience in contract negotiation, legal compliance, and risk management.
- Skills:
- Strong understanding of corporate governance and other relevant legal practices.
- Excellent communication, interpersonal, and negotiation skills.
- Ability to manage multiple tasks, prioritize, and meet deadlines.
- High attention to detail and organizational skills.
- Proficiency in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint) and legal research.
- Proficiency in English and Vietnamese communication
- Confidentiality and integrity in handling sensitive information.
- Ability to work independently and within teams.
- Strong analytical and problem-solving abilities.
Quyền lợi được hưởng
- Working Hours: 05 days per week
- Salary: negotiate in the interview process
- 13th-month salary + performance bonus
- 18 days of leave/year and Christmas day
- Annual salary review in Jan.
- Contribute Social Health Unemployment Insurance during probation.
- Lunch provided
- Annual Health check
- Insurance Premium (24/24) for personal and children dependent
- Training courses to increase your competence with great opportunities for career development
- Mobile phone allowance
- Many engagement activities:
- BM Nite, Sports Day
- BM Trip, BM Family Day
- Women’s Day, Lucky Money in Tet Holiday
- Mid- Autumn Festival
- Foundation Award for employees and children's employees
- Rewards loyal employees
- Promotion opportunities
- Van pick up
- Other benefits from Trade Union...
Được thành lập vào ngày 15/12/1993 và chính thức đi vào hoạt động từ năm 1995, sau nhiều năm hoạt động, Công ty Cổ phần Acecook Việt Nam đã không ngừng phát triển lớn mạnh trở thành công ty thực phẩm tổng hợp hàng đầu tại Việt Nam với vị trí vững chắc trên thị trường, chuyên cung cấp các sản phẩm ăn liền có chất lượng và dinh dưỡng cao.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ BHYT, BHXH và các chế độ bảo hiểm khác theo quy định nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Nghỉ mát trong và ngoài nước
Lịch sử thành lập
- Ngày 15/12/1993, thành lập công ty Liên Doanh Vifon Acecook
- Ngày 07/07/1995 bán hàng sản phẩm đầu tiên tại thành phố Hồ Chí Minh
- Ngày 28/02/1996, Tham gia thị trường xuất khẩu Mỹ. Thành lập chi nhánh Cần Thơ
- Năm 1999, Lần đầu tiên đoạt danh hiệu HVNCLC.
- Năm 2000, Ra đời sản phẩm mì Hảo Hảo. Bước đột phá của công ty trên thị trường mì ăn liền
- Năm 2003, Hoàn thiện hệ thống nhà máy từ Bắc đến Nam
- Năm 2004, Chính thức đổi tên thành công ty TNHH Acecook Việt Nam và di dời nhà máy về KCN Tân Bình.
- Năm 2006, Chính thức tham gia thị trường gạo ăn liền bằng việc xây dựng nhà máy tại Vĩnh Long và cho ra đời sản phẩm Phở Xưa & Nay.
- Năm 2008, Đổi tên thành Công ty cổ phần Acecook Việt Nam (18/01). Thành viên chính thức của Hiệp hội MAL thế giới
- Ngày 07/07/2010 đón nhận Huân chương lao động hạng Nhất
- Năm 2012, Khánh thành nhà máy Hồ Chí Minh 2 hiện đại hàng đầu Đông Nam Á
- Năm 2015, Công Ty Cổ Phần Acecook Việt Nam đã thay đổi nhận diện thương hiệu mới
Mission
“Cung cấp sản phẩm/dịch vụ chất lượng cao mang đến
SỨC KHỎE – AN TOÀN – AN TÂM cho khách hàng”
Dựa trên sứ mệnh này, Acecook Việt Nam luôn đặt ưu tiên hàng đầu là chất lượng sản phẩm, đồng thời hỗ trợ truyền đạt những thông tin đúng đắn và khoa học về sản phẩm mì ăn liền để tạo sự an toàn và an tâm cho khách hàng. Những năm gần đây, Acecook Việt Nam tập trung những sản phẩm vì sức khỏe, vừa để đáp ứng nhu cầu mới của người tiêu dùng, vừa nâng cao giá trị cho sản phẩm mì ăn liền.
Review ACECOOK VIỆT NAM
Công ty thân thiện nhưng quy mô chưa rộng (ID)
Công ty Nhật ko áp lực lương trung bình (RV)
Công việc tạo tinh thần trách nhiệm cao, có khả năng tăng ca khi cần thiết. (id)