(Why and what is the expected contributions of the position to the results of the organization the position exists)
The primary role of the Marketing Communication Manager is to assist the Cluster Marketing Communication Director and local Marketing Communication lead with extending Schneider Electric's measured awareness, share of voice and preference by delivering strategically sound and tactically superior “self-correcting” communications to targeted markets using all available and appropriate media. The Marketing Communication Manager is supposed to continuously integrate, implement and enrich global marketing processes across all Schneider businesses and local markets. Further overall responsibilities include developing, implementing, measuring and improving country campaigns targeted at key decision makers, influencers and partners in order to contribute to Schneider Electric's commercial objectives.
AREAS OF RESPONSIBILITY
To develop, manage and execute the integrated communication plan based on Global Marketing guidelines incl. Figure of Merit (FOM) and country/cluster objectives - ensuring that Global Marketing principles and processes are followed in the country/cluster.
To work closely with local BU lead, local product marketing, local field marketing team to build up and deploy Integrated Marketing Plan ( one and three year plan).
In teamwork with Regional Strategic Marketing; Cluster Field Marketing Director; Local BU head to allocate and control marcom budgets by customer segments. Develop and implement an integrated local tactical marcom plan based on strategic guidance and local market needs in order to boost sales
To integrate, implement, and help to improve Global Marketing processes locally (such as Strategy, Operations, Web Programs, Brand Migration, Communications, Media relations, Press/Industry Analyst relations, Direct customer acquisition and retention, Events, Channel marketing) while ensuring seamless alignment with local business priorities.
To work closely with country FM lead, local PR firm to build up and deploy good PR plan with increase earned media year on year; maintain and expand share of voice with 3 times higher than the nearest competitor.
To proactively share best practice with Cluster Field Marketing Director (high ROI due to addressing high potential audience with right message thru efficient distribution channels etc) in order to help others to increase their own ROI.
Qualifications
REQUIREMENTS
Education:
University Degree in Business school (or other similar Marketing Education)
Working Experience:
At least 10 year experience in Marketing and/or Communications
Prefer to work for MNCs or famous local communications group, including agency.
Public relations and trade marketing experiences are advantages.
Business Understanding:
Understanding of multi –culture markets with various business models
Customer insights/Lead management/ KPIs oriented.
Interested in technical products and solutions.
Others (e.g. language skills, technical skills):
Strong interpersonal and social skills resulting in the ability to guide and inspire teams
Good written and spoken English
Willing to work in a multifunction team and able to work with other global teams
Open to change and must embrace the concept of continuous improvement
Schedule: Full-time
Req: 0093EB
Trường Song ngữ Quốc tế Hoàng Gia - ROYAL Bilingual International School (ROYAL SCHOOL) là thành viên của Hệ thống giáo dục HUTECH, đào tạo liên cấp từ Mầm non, Tiểu học đến Trung học phổ thông.
Với mục tiêu mang lại một nền giáo dục ưu việt áp dụng hai ngôn ngữ tiếng Anh và tiếng Việt, ROYAL SCHOOL xây dựng mô hình giáo dục đẳng cấp Quốc tế với sự kết hợp hài hòa giữa Chương trình Giáo dục Quốc gia với Chương trình Giáo dục Quốc tế Cambridge, tạo dựng cho học sinh nền tảng tốt nhất để sẵn sàng vươn đến thành công trong tương lai.
Ưu thế nổi bật của ROYAL SCHOOL chính là môi trường học tập hiện đại, mang đến không gian học tập thực sự thoải mái, lành mạnh và an toàn cho người học. Sự đồng hành của những giáo viên trong nước và quốc tế giàu kinh nghiệm, sáng tạo trong phương pháp giảng dạy sẽ trang bị toàn diện cho học sinh khối lượng kiến thức, năng lực ngoại ngữ vững vàng, kỹ năng sống thiết thực và vun bồi những giá trị đạo đức, phẩm chất cá nhân tốt đẹp.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2019
Mission
- Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành