Enable Delivery Agility through highly mature Scrum adoption at teams, initiative, and/or wider organization
Key Accountabilities (1)
Enabling Agility
- Coach teams in self-management & cross-functionality.
- Help teams to focus on creating high-value increments that meet the Definition of Done (DoD).
- Train & coach Product Owners with techniques for effective Product Goal definition, Product Backlog management, release planning, that maximize business value.
- Train & coach teams, initiatives & stakeholders to apply empirical approach, incremental & iterative development, lean thinking, Scrum values.
- Plan, train, coach, implement, improve Scrum adoption for initiative and/or wider organization
- Ensure Scrum events take place, positive & productive within timebox.
Enabling Performance
- Adopt appropriate stances for teams: Trainer, Mentor, Coach, Leader, Facilitator, Manager, Change Agent.
- Help teams to improve effectiveness, efficiency & practices via Scrum, e.g., maturity assessment, improvement plans, training & coaching activities.
- Cause the removal of impediments to teams’ progress.
- Train, coach managers on empowering people, enabling & nurturing self-managing & high performing teams.
- Train, coach teams to use Agile tools, e.g., Jira, Confluence, Miro, Trello.
Enabling Outcomes
- Train & coach to help teams, initiative, and/or wider organization to apply evidence-based management (EBM)
Director, Agile Transformation
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams in Transformation Office, Digital Office, and relevant departments, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Partners / vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor or higher degree in Banking, Finance, Technology, Business Administration, Information technology or related disciplines.
- Professional Scrum certificates, e.g., A-CSM or PSM II. Others like PMP, PMI-ACP, Lean, Six Sigma, Agile Project Management, is a plus.
- 5 years of experience in corporate, preferably banking or fin-tech organization.
- Experienced in training, coaching Scrum for teams.
- Experienced in training, coaching, mentoring different roles, e.g., Product Owner, Designer, Developer, Tester, Manager.
- Be team player, a servant leader with strong facilitation, conflict resolution, communication, motivation, interpersonal skills.
- Familiar with engineering best practices (e.g., TDD, ATDD, CICD, automation)
- Familiar with common tools, e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Jenkins, SonarQ.
DXC Technology là tập đoàn Công nghệ Thông tin độc lập hàng đầu thế giới, đi đầu trong lĩnh vực cung cấp các giải pháp IT toàn diện cho hơn 6,000 khách hàng toàn cầu tại hơn 70 quốc gia trên toàn thế giới. DXC Việt Nam là chi nhánh thuộc tập đoàn DXC Technology - trong 27 năm hoạt động tại Việt Nam với đội ngũ kỹ sư 1,400 nhân viên năng động, trình độ chuyên môn cao, Công ty DXC Technology Service Vietnam được xem như một hình ảnh xuất sắc của một trung tâm chất lượng cao cung cấp những giải pháp thế hệ mới cho khách hàng toàn cầu trong các lĩnh vực như Ứng dụng Di động, Trí tuệ nhân tạo, tự động hóa, hiện đại hóa các ứng dụng, tư vấn và triển khai SAP ERP cho các ngành công nghiệp khác nhau như Thương mại, Bảo hiểm, Ngân hàng, Sản xuất, Giáo dục, Chăm sóc Sức khỏe và Khoa học Đời sống…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu thành lập : 2008
Mission
Chúng tôi chuyên cung cấp các giải pháp IT toàn diện cho khách hàng toàn cầu bao gồm các dịch vụ CNTT trọn gói để giúp các doanh nghiệp phát triển vượt trội trong thời kỳ kỷ nguyên số.
Review DXC Technology Vietnam
Môi trường làm việc tốt với đồng nghiệp thân thiện, có nhiều cơ hội phát triển
Môi trường làm việc tốt, lộ trình rõ ràng nhưng tăng lương chậm
Phúc lợi tốt, môi trường chuyên nghiệp nhưng lương thưởng chưa cạnh tranh