Việc làm AOBA Việt Nam

Tìm thấy 5 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH AOBA Việt Nam
Rtr Regional Business Solution Expert
AOBA Việt Nam
75 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
Thông tin cơ bản
Mức lương: 20 - 50 triệu
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 28/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 30/07/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Vietcombank Tower Saigon, Công Trường Mê Linh, Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

MAIN PURPOSE

- Support Regional Office as SAP maintenance and support Center.

- Provides Application Managed Service (AMS) in APAC region for the various enterprise applications (SAP FICO, CONCUR, POS Interface, etc), troubleshoot and resolve issues & requests within targeted SLA.

- This role uses consulting skills, business knowledge, and SAP solution expertise to effectively integrate SAP technology into the business environment to achieve expected business results.

DIMENSION:

Geographical area under responsibility: Asia Pacific

KEY RESPONSIBILITIES

- Act as point of contact to analyse and fix application and system issues in RTR / Record to Report (FICO) area, ensuring SAP services are available and reliable to meet business expectation.

- Support month end or year-end closing activities, proactively monitor and take actions to prevent erroneous postings, wherever applicable.

- Manages incidents reported by user and follow-up promptly with RCA and CAPA approach and industry best practices

- Recommend workarounds/interim solution in accordance with business process guidelines.

- Work closely with different teams (e.g.: SAP Basis, security, and external system’s vendor) to ensure issues and requests are addressed timely.

- Assist business users in gathering requirement and preparation of Change Request application.

- Assist in Change Request or SAP implementation Roll-out by preparing test script/ test scenario or conduct/coordinate or support users in carrying out User Acceptance/Regression Test

- Participate in deployment to production and post deployment support.

- Communicate to business stakeholders/users on new deployments.

- Provide training to end users or crash-course to new joiner on ad-hoc basis.

- Provide support for internal System Audit, Financial Audit of System authorization queries.

- Any other ad-hoc duties assigned.

Yêu cầu công việc

- Bachelor's Degree in I.T, Computers or related field

- SAP ECC 6.0/S4 HANA experience.

- Well-developed, understanding and working experience on SAP FICO modules such as General Ledger Accounting, Accounts Payable, Accounts Receivable, Asset Accounting, Bank Accounting, Taxation, Consolidation, Special Purpose Ledger, Cost element / Cost center / Profit Center Accounting, Internal orders, Product Cost controlling, Profitability Analysis areas.

- Strong knowledge on integration between logistics modules with FI/CO.

- Should be fluent with business processes associated with the use of SAP and comfortable with product costing, manufacturing business terms and concepts.

- Integration experiences with other legacy or 3rd party systems.

- Effectively communicates technical concepts to users and business concept to tech team

- Set, manage expectations, handle difficult/sensitive situation tactfully and defuse tension

- Possess basic knowledge of SAP authorization troubleshooting.

- Must be able to multi-task, work independently as well as a team player and manage own workload under tight deadlines with minimum supervision.

- Possess good analytic thinking and problem-solving skills.

- Ability to work well on cross functional project teams and foster team commitment to tasks.

- Develop relationships with internal and external stakeholders.

- Good spoken English. Ability to speak other languages will be an added advantage. Example, Mandarin, Bahasa Malaysia/Indonesia, Thai, Japanese, Korean etc

Quyền lợi được hưởng

- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Khu vực
Báo cáo

Công ty TNHH AOBA Việt Nam
AOBA Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 4, Tòa nhà 25T2, Đường Nguyễn Thị Thập, Phường Trung Hoà, Quận Cầu Giấy, Hà Nội

Xuất phát từ quan điểm: ”Con người chính là yếu tố quan trọng mang đến sự khác biệt và thành công cho mỗi doanh nghiệp”, AOBA Việt Nam được thành lập nhằm mục đích hỗ trợ và cung cấp các giải pháp hoàn chỉnh về nhân sự. Với đội ngũ sáng lập là những người đã từng du học tại Nhật Bản, giàu kinh nghiệm làm việc liên quan đến nhân sự, rất am hiểu văn hóa, con người và tác phong làm việc của người Nhật, chúng tôi đã, đang và sẽ nỗ lực hết sức mình để góp phần mang đến ”Chìa khóa thành công” cho các doanh nghiệp dựa theo nguyên tắc 3R: Right person – Đúng người, Right job – Đúng việc và Right time – Đúng lúc.

Những nghề phổ biến tại AOBA Việt Nam

Bạn làm việc tại AOBA Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo AOBA Việt Nam

AOBA Việt Nam

Click để đánh giá