Mô tả công việc
JOB SUMMARY
This position is responsible for develop/maintain Master Production Schedule & Daily Production Schedule within the limitations of the line rate and internal and external constraints to ensure on time delivery (OTD) performance, satisfy customer's request. Simultaneously, optimize operation cost via smart planning in production schedule.
KEY DUTIES AND RESPONSIBILITIES
- Weekly/Monthly loading and Capacity analysis, drive for solution if resources have risk to support customer demand.
- Resources planning to meet customer demand - Develop / Maintain daily level loaded Master Production Schedule / Daily Production Schedule which meet customers demand and provide realistic promise date to customer.
- Respond to inquiries from Sales team/ Customers regarding delivery of new or existing orders.
- Work closely with Material Buyer to comprehend and driving demand in MRP. - Reporting and driving KPIs/Objectives of global, manufacturing or internal department.
- Coordinate with related departments/functions for problem solving, project implement or special priorities are required.
- ERP parameters maintenance, work with related departments to have update planning database.
- Inventory control (RM, WIP, FG), E&O optimization.
- Support the team in department/operation team for strategy projects/problem solving.
- Other tasks from superior.
Yêu cầu công việc
Education
University graduated. and above in Supply Chain, Economic or Engineering
Experience
Minimum 3 years' experience in supply chain/planning/material control.
Knowledge
- Good level in English (Chinese is an advantage) - Working knowledge of ERP system, Oracle is bonus. - Fluency in Microsoft Office, VBA/Macro is bonus - Good presentation/computer skill is preferential
Functional Skills
- Good interpersonal communication skills and leadership - Good data analysis and problem-solving skills
Other Abilities
Teamwork, agile, growth mindset, working on pressure.
**Working Location: SHTP - Dist.9 - HCMC. We provide shuttle bus from HCM, Binh Duong and Dong Nai
Quyền lợi được hưởng
Xuất phát từ quan điểm: ”Con người chính là yếu tố quan trọng mang đến sự khác biệt và thành công cho mỗi doanh nghiệp”, AOBA Việt Nam được thành lập nhằm mục đích hỗ trợ và cung cấp các giải pháp hoàn chỉnh về nhân sự. Với đội ngũ sáng lập là những người đã từng du học tại Nhật Bản, giàu kinh nghiệm làm việc liên quan đến nhân sự, rất am hiểu văn hóa, con người và tác phong làm việc của người Nhật, chúng tôi đã, đang và sẽ nỗ lực hết sức mình để góp phần mang đến ”Chìa khóa thành công” cho các doanh nghiệp dựa theo nguyên tắc 3R: Right person – Đúng người, Right job – Đúng việc và Right time – Đúng lúc.