The Director of Revenue Management is responsible for the interpretation of business analytics into tactical strategy – provides focused expertise that will guide and direct the team through effective and measurable revenue management initiatives. The priority will be promote revenue growth generation among key customer segments and revenue centers, and supporting the company's brand positioning and image. S/he is responsible for data quality and analysis, providing gathered intelligence, and recommending revenue and e-commerce strategies to the Commercial Strategy team, as well as other corporate and ownership entities. In addition, the role ensures that inventory allocation and pricing parameters are positioned to support the overall revenue goals of the company, while assisting all stakeholders in maximizing profit.
YOUR DAY TO DAY:
- Design the revenue management strategy to maximize on all revenue opportunities;
- Responsible for driving commercial performance of the company;
- Responsible for the design of the segment pricing strategy;
- Analyze daily, weekly and monthly pick up reports and market trends from the different perspectives of market segment, source of business, room type, point of sale, etc., to ensure constant optimization of the pricing strategy;
- Review, monitor and control the production and evolution of the different distribution channels (GDS, IDS, Melia.com, hotel direct...) and market segments;
- Responsible for the design of a pricing strategy and room type supplement strategy that maximizes revenue from superior rooms and rooms with attribute. Monitor the performance of typologies, designing action plans for categories whose performance is not in line with expectations;
- Oversee and validate the group and event quotation process, ensuring that the operations team follow pricing instructions;
WHAT WE NEED FROM YOU:
- Bachelors or Master’s Degree in Hotel Management, Tourism or Economic Studies;
- 5+ years of experience in a similar role within the hospitality industry, preferably in a hotel chains and/ Golf / Theme park, etc…;
- A strong command of both written and spoken English is required; additional languages an asset;
- Highly computer literate with a high level command of Excel;
- Experience with: Ideas G3 RMS, Opera PMS, Channel Manager, GDS, CRS, Extranets;
- Strong analytical skills and attention to detail;
- Previous reservation experience highly preferred;
- Possessing the trait of being organized and multi-tasking;
- Ability to complete work within given deadlines;
- Maintain confidentiality of proprietary information and protect company assets.
WHAT IS IN IT FOR YOU:
- Salary is attractive and commensurate with competence;
- Other side benefits such as relocation allowance, healthcare insurance, meal allowance, home visit tickets, etc.;
- Special discounts for products and services belong to group ecosystem: Vinpearl, Vinmec, Vinhomes, Vinschool, VinFast etc.;
- Learning programs to promote growth and development so that you can perform at your full potential.
Công ty bảo hiểm nhân thọ Fubon Việt Nam là công ty con của tập đoàn tài chính Fubon hoạt động vào ngày 23 tháng 12 năm 2010 tại Việt Nam chuyên về các sản phẩm bảo hiểm nhân thọ có trụ sở chính thức của công ty tại Hà Nội và có chi nhánh tại Việt Nam.
Tập đoàn tài chính Fubon gia nhập thị trường Việt Nam với một số lĩnh vực: Bảo hiểm nhân thọ, Bảo hiểm tài sản, Ngân hàng, nhằm hình thành mạng lưới dịch vụ tài chính hoàn thiện và tốt nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Khám sức khỏe định kỳ, Bảo hiểm tai nạn cho bản thân và gia đình, Bảo hiểm sức khỏe
- Quỹ Hưu trí Fubon cho nhân viên
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch nghỉ mát tổ chức hàng năm
Lịch sử thành lập
- Ngày 1 tháng 7 năm 2010, Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon đã được Bộ Tài chính Việt Nam chấp thuận về nguyên tắc thành lập Công ty Bảo hiểm Nhân thọ
- ngày 15 tháng 12 năm 2010, nhận được Giấy phép Thành lập và Hoạt động, chính thức thành lập Công ty TNHH bảo hiểm nhân thọ Fubon Việt Nam (gọi tắt là Bảo hiểm Nhân thọ Fubon Việt Nam)
- Năm 2009, Tập đoàn tài chính Fubon chính thức hợp nhất với hai Công ty Bảo hiểm Nhân thọ con (Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon và Công ty Bảo hiểm Nhân thọ ING), đồng thời đổi tên thành Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon.
- Năm 2010, Công ty có doanh thu phí bảo hiểm hợp đồng mới là 10,7 tỷ USD ( tăng 51%), đưa tổng mức thu nhập phí bảo hiểm lên 15,1 tỷ USD (tăng 35%), tổng tài sản vượt qua con số 51,7 tỷ USD.
- Năm 2014, Top 100 sản phẩm dịch vụ tốt nhất cho gia đình và trẻ em
- Năm 2018, Fubon Việt Nam tập trung phát triển các sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm nhân thọ chất lượng cao, đáp ứng nhu cầu bảo vệ của khách hàng.
Mission
Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon Việt Nam, với sứ mệnh tiếp tục phát triển kinh doanh bền vững, sẽ khai thác thị trường khu vực, tích cực mở rộng thị trường bảo hiểm, trở thành tổ chức tài chính hàng đầu Châu Á.
Review Bảo hiểm Fubon Việt Nam
Cần OT nhiều để kịp deadline
Công việc hơi chán
Môi Trường làm việc tốt, flexible time