Việc làm Điện Máy Aqua

Cập nhật 18/08/2024 10:17
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Điện Máy Aqua Việt Nam
Assistant Brand Manager
Điện Máy Aqua
35 việc làm 5 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 04/09/2024
Hạn nộp hồ sơ: 05/10/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Tòa nhà HB Tower, 669 Điện Biên Phủ, Phường 25, Quận Bình Thạnh, Thành phố Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

  1. Campaign Execution:
    • Assist in planning and executing marketing campaigns across various channels, including digital, social media, traditional media and offline activation.
    • Monitor and report on campaign performance, providing insights and recommendations for optimization.
  2. Content Creation:
    • Develop compelling content for various marketing channels, including social media (Facebook, TikTok, Zalo OA, LinkedIn) posts, sales kit, POSM, and website copy.
    • Collaborate with designers and other team members to produce high-quality, visual-appealing marketing materials.
  3. Market Research:
    • Conduct market research to identify trends, customer needs, and competitive analysis.
    • Analyze the digital customer journey and user behavior, provide actionable insights to inform marketing strategies and enhance customer experience.
  4. Brand Management:
    • Support the development and maintenance of the company’s brand identity.
    • Ensure consistent messaging and branding across all marketing channels and materials.
  5. Customer Engagement:
    • Develop and maintain relationships with key opinion consumers (KOCs) and influencers to enhance brand visibility and credibility.
    • Manage CRM tools to enhance customer relationship management and marketing effectiveness.
    • Engage with customers and gather feedback to improve customer satisfaction and loyalty.
  6. Data Analysis:
    • Analyze marketing data to measure the effectiveness of campaigns and initiatives.
    • Prepare reports and presentations for internal and external stakeholders.
  7. Platform Operation:
    • Monitor and maintain Karavan platform to ensure optimal performance and uptime of product display and other platform assets.
    • Execute personalized marketing campaigns using customer data from the CDP
    • Identify and troubleshoot technical issues, working closely with the Tech support team to resolve them promptly.
  8. Cross-function Collaboration:
    • Work closely with cross-functional team (Category, Sales, Growth, Product, CS...) to align marketing efforts with sales objectives including:
    • Liaise with other departments and coordinate with external partners, vendors, and agencies to ensure seamless execution of marketing activities.

Yêu cầu công việc

  • Bachelor’s degree in Marketing, Business, Communications, or related field.
  • 2-3 years of experience in a marketing role, preferably in the eCommerce or FMCG industry with proven track record of effective brand and campaign execution
  • Strong understanding of digital marketing strategies and tools.
  • Excellent written and verbal communication skills in Vietnamese and English.
  • Proficiency in digital marketing tools and platforms (e.g., Google Analytics, CRM systems, social media management tools).
  • Data-driven mindset with the ability to analyze metrics and derive actionable insights.
  • Creative thinking and problem-solving skills.
  • Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
  • Strong organizational skills and attention to detail

Quyền lợi được hưởng

  • 13th-month bonus based on business performance
  • Full salary during the probation period
  • Clear career advancement path with many development opportunities
  • Employment contract (Social Insurance, Health Insurance, Unemployment Insurance)
  • Meal allowance
  • 12 days of annual leave
  • Public holidays as per government regulations
  • Annual health check-ups
  • Health insurance
  • Training and teambuilding activities
Khu vực
Báo cáo

Công ty TNHH Điện Máy Aqua Việt Nam
Điện Máy Aqua Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:

Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.

Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.

Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.

Những nghề phổ biến tại Điện Máy Aqua

Bạn làm việc tại Điện Máy Aqua? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Điện Máy Aqua

Điện Máy Aqua

Click để đánh giá