Our client is one of the leading pharmaceutical companies in Vietnam, focusing on producing and distributing high-quality, affordable generic medicines across various therapeutic areas.
Job Responsibilities
- Conduct research to identify new drug opportunities for pipeline development.
- Gather, analyze, and forecast market data related to pricing, profitability, and market trends.
- Monitor and assess competitor developments and emerging products within the industry.
- Develop business cases and presentations based on market data to support product proposals.
- Research regulatory requirements and evaluate the feasibility of product registration.
- Collaborate with cross-functional teams to facilitate the launch and implementation of new products.
- Prepare and submit regular reports to direct supervisors, ensuring compliance with PMB guidelines and procedures.
- Recommend adjustments to processes and strategies in alignment with PMB standards.
- Perform additional tasks as assigned by direct supervisors.
- Minimum of 3 years of experience in a relevant field (pharmaceutical and medical research).
- In-depth knowledge of the pharmaceutical industry, including patents and market dynamics.
- Proven ability to handle detailed work across multiple concurrent tasks.
- Strong analytical skills with the ability to assess market trends, competitor behavior, and identify new business opportunities.
- Ability to thrive under pressure and meet tight deadlines.
- Excellent verbal and written communication skills in English.
- Bachelor’s degree in Medicine, Economics, or a related field.
- Proficiency in MS Office 365, with advanced skills in Microsoft Excel and Power BI.
Contact Person
- Dang Le
- Adecco
Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.
Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.
Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.