Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Executive-Logistics
Công ty TNHH Interflour Việt Nam
34 việc làm
6 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển:
04/06/2024
Hạn nộp hồ sơ:
06/07/2024
Hình thức:
Full-time
Kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Mô tả công việc
Mô tả Công việc
1/ Export order handling
. Consolidate orders received.
· Source with Forwarders/ Shipping Lines to match customers' ETD, ETA
· Upload sales orders into Delivery Schedule fully & correctly, for Production Planning
· Update shipment schedule to customer after all is confirmed (booking, product, ...)
· Scheduling proper loading date to match ETD & loading capability.
· Register for truck entrance & follow up, resolve issues during loading.
· Check, confirm & collect all required shipping docs & courier to customers.
· Follow up & update shipment progress issue to customers.
· Resolve shipment issues.
· Answer customers' queries
. Coordinate with other department to fulfill customers' requests.
2/ Others
· Apply for creating new account, product name, transport route/ zone, supplier ....
· Coordinate in new packaging or bag design modification, label, sticker, ...
· Make quotation, contracts as per Sales' deal.
· Update/ maintain export price list & send to Fin for upload in system.
· Fill up customer complaint & follow up to fulfil customer procedure.
· Work with Insurance for any cargo damage case
· Record data for Forwarder's Service Performance Rating
. Proper docs filing for post audit & tax refund.
3/ Create shipment cost in SAP.
· Send BL date list of the month to Fin for sales record.
· Check/ verify Debit Notes (list of shipments & expenses)
· Create shipment & shipment cost in SAP duly.
4/ Check transport claim & submit to Fin for payment process.
5/ Issue DO for goods loading & delivery (rotation).
1/ Export order handling
. Consolidate orders received.
· Source with Forwarders/ Shipping Lines to match customers' ETD, ETA
· Upload sales orders into Delivery Schedule fully & correctly, for Production Planning
· Update shipment schedule to customer after all is confirmed (booking, product, ...)
· Scheduling proper loading date to match ETD & loading capability.
· Register for truck entrance & follow up, resolve issues during loading.
· Check, confirm & collect all required shipping docs & courier to customers.
· Follow up & update shipment progress issue to customers.
· Resolve shipment issues.
· Answer customers' queries
. Coordinate with other department to fulfill customers' requests.
2/ Others
· Apply for creating new account, product name, transport route/ zone, supplier ....
· Coordinate in new packaging or bag design modification, label, sticker, ...
· Make quotation, contracts as per Sales' deal.
· Update/ maintain export price list & send to Fin for upload in system.
· Fill up customer complaint & follow up to fulfil customer procedure.
· Work with Insurance for any cargo damage case
· Record data for Forwarder's Service Performance Rating
. Proper docs filing for post audit & tax refund.
3/ Create shipment cost in SAP.
· Send BL date list of the month to Fin for sales record.
· Check/ verify Debit Notes (list of shipments & expenses)
· Create shipment & shipment cost in SAP duly.
4/ Check transport claim & submit to Fin for payment process.
5/ Issue DO for goods loading & delivery (rotation).
Yêu cầu công việc
Yêu Cầu Công Việc
University graduated, Major in Business Administration, Supply Chain, Logistics, Transportation Management or equivalent.
2-3 years of experience in Logistics
English abilities (TOEIC required: 650)
Good computer skills (MS office)
Import / Export knowledge
Using SAP experience
Strong problem solving and analytical skills.
Ability to work under pressure
University graduated, Major in Business Administration, Supply Chain, Logistics, Transportation Management or equivalent.
2-3 years of experience in Logistics
English abilities (TOEIC required: 650)
Good computer skills (MS office)
Import / Export knowledge
Using SAP experience
Strong problem solving and analytical skills.
Ability to work under pressure
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Khu vực
Công ty TNHH Interflour Việt Nam
Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 11, Tòa Nhà SFC, 9 Đinh Tiên Hoàng, Phường Đa Kao, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh
Interflour Việt Nam, 100% vốn FDI, là một phần của Tập đoàn Sản xuất và Nhà máy Bột lớn nhất thế giới. Công ty vận hành nhà ga ngũ cốc thuộc sở hữu tư nhân đầu tiên và cơ sở hạ tầng kho/lưu trữ hiện đại cung cấp dịch vụ lưu trữ ngũ cốc cho Công ty và khách hàng của Công ty. Interflour cam kết làm việc theo nhóm và nhân viên của mình, đồng thời áp dụng Hệ thống đánh giá hiệu suất để đo lường và ghi nhận thành tích của nhân viên, đồng thời cung cấp các phản hồi mang tính xây dựng, các chương trình đào tạo và phát triển cho nhân viên, giúp nhân viên phát triển và tăng trưởng cá nhân.
Những nghề phổ biến tại Công ty TNHH Interflour Việt Nam
Bạn làm việc tại Công ty TNHH Interflour Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
Công ty TNHH Interflour Việt Nam
Click để đánh giá