Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Technical Specialist - Food
KIM HÀ VIỆT
52 việc làm
6 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ:
13/12/2024
Hình thức:
Toàn thời gian
Kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Mô tả công việc
Cross-Departmental Support and SLIM Implementation Coordination: Facilitate the deployment and integration of the SLIM (SGS Laboratory Information Management) system across departments such as Lab, Reporting and Customer Service. This role focuses on:
- Coordinating between teams to ensure smooth and effective SLIM implementation.
- Providing support to help departments optimize workflows, improve data management, and ensure efficient communication across teams.
- Collaborating closely with the global, local IT support team to monitor the implementation process, address technical issues, and ensure that the system meets the specific needs of each department.
- Troubleshooting system issues and assisting teams in effectively using the software, without directly developing or modifying the software. Respond to inquiries or needs from the lab operations team, sales, customer service (CS), and clients promptly and thoroughly.
- Study new regulations and clients' specifications, and provide proper updates and training to all relevant teams.
- Coordinate with other teams or related parties to investigate complaints and claims, suggest solutions for management's approval, respond to clients, and take appropriate actions to improve the situation.
- Review the existing operations and provide appropriate recommendations to the Lab Manager and Supervisors.
- Always comply with the SGS Code of Integrity and QHSE rules.
- Other projects and tasks as assigned by the Food Lab Manager or the Technical Manager.
- Coordinating between teams to ensure smooth and effective SLIM implementation.
- Providing support to help departments optimize workflows, improve data management, and ensure efficient communication across teams.
- Collaborating closely with the global, local IT support team to monitor the implementation process, address technical issues, and ensure that the system meets the specific needs of each department.
- Troubleshooting system issues and assisting teams in effectively using the software, without directly developing or modifying the software. Respond to inquiries or needs from the lab operations team, sales, customer service (CS), and clients promptly and thoroughly.
- Study new regulations and clients' specifications, and provide proper updates and training to all relevant teams.
- Coordinate with other teams or related parties to investigate complaints and claims, suggest solutions for management's approval, respond to clients, and take appropriate actions to improve the situation.
- Review the existing operations and provide appropriate recommendations to the Lab Manager and Supervisors.
- Always comply with the SGS Code of Integrity and QHSE rules.
- Other projects and tasks as assigned by the Food Lab Manager or the Technical Manager.
Yêu cầu công việc
- Minimum of 2 years of experience in a Food Laboratory related to technical processes or an equivalent field.
- Excellent knowledge of chemistry, molecular biotechnology, or microbiology and their applications in the laboratory. Trained or experienced in ISO 17025.
- Strong communication skills (including English): Ability to effectively collaborate with both local and global StarLIMS teams.
- Quick learner: Capable of rapidly understanding new systems and adapting to new tools and processes.
- Must be proficient in using various types of computer software, including Word, Excel, PowerPoint, and Outlook.
- Excellent knowledge of chemistry, molecular biotechnology, or microbiology and their applications in the laboratory. Trained or experienced in ISO 17025.
- Strong communication skills (including English): Ability to effectively collaborate with both local and global StarLIMS teams.
- Quick learner: Capable of rapidly understanding new systems and adapting to new tools and processes.
- Must be proficient in using various types of computer software, including Word, Excel, PowerPoint, and Outlook.
Quyền lợi được hưởng
Được hưởng chế độ BHYT, BHXH, BHTN theo quy định
Khu vực
KIM HÀ VIỆT
Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
292 Hùng Vương, Phường 12, Quận 5, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
CÔNG TY TNHH KIM HÀ VIỆT
Từ khi thành lập đến nay, Kim Hà Việt đã trở thành một trong những công ty kinh doanh đường thực phẩm hàng đầu Việt Nam. Trong nhiều năm qua, công ty đã tham gia kinh doanh và phân phối các mặt hàng đường, các sản phẩm nông nghiệp và thực phẩm công nghệ khác. Ưu thế cạnh tranh của Kim Hà Việt là dịch vụ cung ứng, tài chính và kinh doanh hấp dẫn. Với mạng lưới phân phối rộng khắp, dây chuyền sản xuất hiện đại đạt tiêu chuẩn quốc tế, các sản phẩm của công ty luôn đáp ứng nhu cầu ngày càng tăng của người tiêu dùng. Hiện nay, công ty đang ngày càng mở rộng sản xuất cũng như quy mô hoạt động, hướng tới trở thành một trong những doanh nghiệp đi đầu trong ngành nông lâm sản
Những nghề phổ biến tại KIM HÀ VIỆT
Bạn làm việc tại KIM HÀ VIỆT? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
KIM HÀ VIỆT
Click để đánh giá