Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
- Management of site/accounts SLA, SLO with IT stakeholders, and business operations.
- Deliver efficiencies by contributing to Global Projects including automation by tracking & completing site-specific actions/projects on time.
- Onboarding New Accounts, managing Ramp Up & Ramp Downs, Account Movements & capturing new client requirements to work with the solutions teams & get it implemented & manage client visits
- Coordinate with the FM team for site-specific requirements related to data center
- Hands-on handling of IT Ticket resolutions on ITIL-based framework, maintaining systems compliance and audits as per COPC, ISO 27001 etc. standards & ensuring 100% contract compliance.
- Troubleshooting and resolving technical problems as they arise, either independently or in collaboration with other IT professionals & communicating real-time updates to the related team.
- Designing and deploying enterprise-level hardware and software systems that support the organization’s operations.
- Monitoring and maintaining IT infrastructure systems to ensure they remain operational and secure.
- Developing disaster recovery plans and procedures in conjunction with other IT professionals.
- Keeping abreast of technological advancements and emerging trends in hardware, software, and systems management to inform decision-making about IT infrastructure.
- Ensure patch deployment on servers, firewalls, network devices, and compliance management are up to date.
- Creating and maintaining documentation related to the company’s technology systems. This includes things like system configurations, policies and procedures, and troubleshooting guides.
- Achieving and Maintaining high IT VOC scores.
- Identify & report possible/potential exposures that may lead to fraud/non- compliance. Ensure 100% compliance to IT & business processes & org policies.
Yêu Cầu Công Việc
- College/University degree in Information Technology.
- 2 - 5 Years of relevant experience in an Enterprise IT Environment.
- Certifications: CCNP, VMware Certified Professional (VCP), MCSE, MCA Azure Administrator, MCE Microsoft 365 Enterprise Administrator.
- Excellent Proven skills in Customer & Client Management, Problem Management, Incident Management, Change Management, RCA & Ticket Analysis.
- Hands-on experience in Site IT Operations, IT Service Delivery & Shift Management.
- Hands-on experience on:
Server operating systems such as Windows, and Linux.
Virtualization technologies (VMware, Hyper-V);
Storage area networks and storage management systems;
Networking hardware and software such as switches, routers, firewalls, and VPNs;
Data backup and recovery software;
Remote administration software;
Scripting languages such as Bash, and PowerShell;
- Willing to work in night shifts, a 24/7 environment.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 8 AM - 5 PM, Monday – Friday & Bi-weekly Saturday
- Đồng nghiệp: - Activities: Birthday party, Employee engagement activities.
- Phúc lợi:
- Promotion opportunities every year.
- Periodical Bonus: twice/year
- 13th Salary; Salary increase: once/year.
- Insurances followed Vietnamese Labor Law.
- Bonuses, gifts for all Holidays. - Lương: 18 Tr - 25 Tr VND
Công ty TNHH Samsung Electronics Việt Nam (SEV) được cấp giấy phép đầu tư ngày 25/3/2008, chính thức đi vào hoạt động tháng 4 năm 2009. Tổng vốn đầu tư hiện nay là 2,5 tỷ USD. Tính đến hết tháng 6/2018, SEV đã giải ngân hơn 2,4 tỷ USD.
Samsung Electronics có 9 nhà máy sản xuất điện thoại di động trên toàn cầu (Hàn Quốc, Indonesia và ấn độ mỗi nước có 01 nhà máy; Trung Quốc, Brazil và Việt Nam mỗi nước có 2 nhà máy). Hai nhà máy ở Việt Nam là SEV (Bắc Ninh) và SEVT (Thái Nguyên, thành lập năm 2013, vốn đầu tư là 5 tỷ USD). Hiện nay đây là 2 nhà máy sản xuất linh kiện và lắp ráp điện thoại di động lớn nhất và hiện đại nhất của Samsung Electronics trên toàn cầu.
Chính sách bảo hiểm:
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN cho 100% nhân viên
Các hoạt động ngoại khóa
- Nhiều hoạt động nội bộ: gắn kết đội nhóm, huấn luyện đội nhóm,...
- Du lịch hằng năm
Lịch sử thành lập
- Tháng 4/2009, Dự án SamSung Electronics Việt Nam (SEV) được cấp chứng nhận đầu tư và đi vào hoạt động với số vốn đầu tư 2,5 tỷ USD, đặt tại khu công nghiệp Yên Phong, Bắc Ninh
- Năm 2010, Giới thiệu dòng điện thoại thông minh Galaxy sử dụng hệ điều hành Android, ra mắt dòng TV 3D đầu tiên tại Việt Nam
- Năm 2012, Ra mắt dòng Smart TV đầu tiên tại Việt Nam. Dẫn đầu thị trường điện thoại thông minh và LED TV
- Năm 2014, Dự án SamSung Vietnam Electronics Thái Nguyên (SEVT) nhận giấy phép đầu tư đi vào hoạt động tại khu công nghiệp Yên Bình, Thái Nguyên, với tổng số vốn đầu tư 5 tỷ USD
- Năm 2016, Dự án SEHC (SamSung CE Complex) của SamSung Việt Nam có tổng số vốn đầu tư 2 tỷ USD đặt tại khu công nghệ cao Sài Gòn chính thức đi vào hoạt động.
- Năm 2017, SamSung Việt Nam chính thức khai trương Trung tâm Trải nghiệm Giải pháp Doanh nghiệp Samsung (Executive Briefing Center – EBC) và Trung tâm Nghiên cứu Phát triển (SamSung Ho Chi Minh Research & Development Center – SHRD)
Mission
Giúp mọi người làm những điều không thể.
Review Samsung Electronics Viet Nam
Lương đầu vào cạnh tranh, có căng tin ăn chiều miễn phí (IT)
Môi trường thân thiện, có nhiều hoạt động phúc lợi nội bộ (IT)
Công ty lớn, đồng nghiệp tốt, chế độ phúc lợi cạnh tranh (IT)