This position oversees Accounts Receivable General Ledger functions for assigned portfolio, ensuring compliance with statutory requirements and company policies while maintaining accurate financial records and statements.
Job Responsibilities
- AR Collection: Monitor and clear collections with customers' balances. Provide arrear reports to support dunning letter.
- Revenue management: Business partner with Leasing management, Property management to provide Revenue calculation & payment notifications (Rent, Utilities, Other Ad-hoc charges). Maintain proper bookings in SAP system and variance analysis. Ensure adequate Delegation of Authority approval for related revenue matters.
- Billing & Reporting: Issue VAT invoices, reconcile VAT invoices with Revenue. Provide Debit Note - Late Payment Interest advice - Statement of Account per requirement of Standard Operating Procedure.
- Maintain and reconcile the general ledger accounts, ensuring all financial transactions are accurately recorded.
- Assist in the preparation of budgets and financial forecasts, providing insights and analysis to support decision-making.
- Perform regular reconciliations of bank accounts, and financial accounts.
- Monitor and analyze expenses, ensuring they are within budget and properly accounted for.
- Provide Statutory reporting & Group reporting.
- Control Self Assessment Compliance: Ensure Finance Control Self Assessment compliance including documentations and process.
- Thorough knowledge of accounting standards, procedures and principles, preferably in the hospitality industry.
- Experience with AR functions, SAP experience is an advantage
- Aptitude for numbers and quantitative skills
- Well-versed in MS Office, especially MS Excel, PowerPoint and Word
- Fluency in English
(We regret that only shortlisted candidates will be notified. Mapletree Investments Pte Ltd shall not be responsible or liable to any recruitment firm or agency in connection with the receipt of any unsolicited information on any prospective candidate.)
Công ty TNHH TMDV Dược Phẩm Bình Phú
Số nhân viên: 100-499
Ngày thành lập: 31/03/2010, thay đổi lần 5 ngày 17/07/2017.
Giới thiệu chung: Tiền thân là công ty dược cấp 2-3, vượt qua những khó khăn thử thách ban đầu, đến nay dược phẩm BÌnh Phú đã có những bước phát triển chuyển mình và dần dần ổn định.
Ngày nghề kinh doanh: Bán buôn thuốc thành phẩm, phân phối thuốc sỉ, thương mại xuất-nhập khẩu thuốc & thực phẩm chức năng, mỹ phẩm…
Slogan: “Hạnh phúc khi được sẻ chia” => như một lời câm kết cũng là sứ mệnh khi Bình Phú đặt mình vào 4 vị trí, sự kết nối bốn bên, nó như những móc xích liên kết với nhau, Nó có giá trị vô hình nhưng lại là hữu hình để BÌnh Phú hoàn thành sứ mệnh của mình đối với cộng đồng. mang đến cho cộng đồng những giá trị thực và đó là mục tiêu mà chúng tôi hướng đến.
Trách nhiệm:
- Trở thành đối tác uy tín, tin cậy, trách nhiệm và chân thành đối với đối tác, khách hàng trong và ngoài nước.
- Bình Phú luôn quan tâm, lắng nghe, sửa đổi để phù hợp với điều kiện thực tế.
- Luôn chú trọng nâng cao chất lượng, dịch vụ chăm sóc khách hàng để mang đến cho khách hàng những sản phẩm dịch vụ chất lượng và tin cậy.