Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
SUMMARY:
- Department: Commercial Excellence & Digital
- Reporting directly to: Digital & MCE Manager
- High frequency of interaction: Sales, Marketing, Medical, Compliance, Legal, Agency
- Working location: HCMC
CORE JOB RESPONSIBILITIES:
1. Main purpose of Role
At Abbott EPD, our vision is to lead the industry in innovative healthcare solutions that improve lives. As part of this mission, our events play a crucial role in communicating our values, advancing our brand, and engaging with key stakeholders.
The Associate Event Manager will lead a dynamic event team, each member responsible for specific event categories. This role is pivotal in orchestrating successful events and meetings by collaborating closely with the Brand team, Compliance, Sales, external logistics, and event agencies. The Associate Event Manager will play a crucial leadership role in enhancing team performance and stakeholder engagement, ensuring event excellence and fostering creativity and innovation in event planning.
2. Key responsibilities:
- Event Planning & Execution:
- Oversee the planning and execution of all events and meetings including external events with HCPs and internal events.
- Ensure each team member effectively manages their assigned event categories.
- Coordinate with internal teams (Brand, Medical, Sales, Compliance, Legal…) and external partners (logistics, event agencies).
- Integrate creative and innovative concepts into event planning to effectively convey the value and message of each category, thereby enhancing the overall attendee experience.
- Leadership & Team Management:
- Lead, mentor, and motivate the event team through positive communications.
- Foster a collaborative and high-performance team culture.
- Conduct regular team meetings and performance reviews.
- Stakeholder Engagement:
- Build and maintain strong relationships with key stakeholders.
- Ensure clear communication and alignment with all parties involved in event planning and execution.
- Address and resolve any issues or conflicts that arise.
- Event Excellence:
- Establish and maintain high standards for event quality and attendee satisfaction.
- Implement best practices and continuous improvement processes for event management.
- Budget Management:
- Develop and manage event budgets.
- Ensure cost-effective use of resources while maintaining high-quality standards.
- Compliance & Reporting:
- Ensure all events comply with company policies and regulatory requirements.
- Lead and present post-event reports, including feedback and performance metrics.
3. Supervisory responsibilities
- Manage event teams including event executive, event administrator.
Yêu Cầu Công Việc
MINIMUM BACKGROUND/ EXPERIENCE & SKILL REQUIRED:
- Over 3 years of experience in a managerial or leadership role in event management, preferably within the pharmaceutical industry or with an event agency background.
- Excellent organizational and multitasking abilities.
- Strong problem-solving skills abilities to identify issues, develop solutions, and implement effective strategies to ensure the smooth execution of events.
- Experience working with Cross functional team & external parties with high level of interpersonal and communication skills.
- Ability to work under pressure and meet tight deadlines.
- Ability to develop innovative ideas and concepts for event planning that effectively convey the value and message of each category, enhancing the overall attendee experience.
- Proficiency in event management software and tools (including event planning & tracking, project management tools, communications platforms…)
- Highly proficient in Excel and PowerPoint.
- Highly proficient in English.
- Knowledge of compliance and regulatory requirements in the pharmaceutical industry is a plus.
MINIMUM EDUCATION REQUIRED
- Bachelor’s degree in Event Management, Marketing, Business Administration, or related fields
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Thành lập năm 2011, Trường Đại học Mỹ thuật Công nghiệp Á Châu (tiền thân của Trường Đại học CMC) là một trong hai trường đại học trong cả nước chuyên đào tạo cử nhân mỹ thuật công nghiệp hệ chính quy. Năm 2021, Trường đã có bước phát triển đột phá khi tiếp nhận đầu tư chiến lược từ Tập đoàn Công nghệ CMC. Căn cứ Quyết định số 895/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ, Trường Đại học Mỹ thuật Công nghiệp Á Châu chính thức đổi tên thành Trường Đại học CMC kể từ ngày 26/07/2022.
Là một thành viên thuộc Khối Giáo dục và Nghiên cứu của Tập đoàn Công nghệ CMC, Trường Đại học CMC được định hướng phát triển từ “Đại học thông minh, đổi mới sáng tạo” trong giai đoạn 2022 – 2032, tới “Đại học nghiên cứu” (World class university) sau năm 2032. Mục tiêu hàng đầu của Nhà trường là trở thành một Đại học công nghệ với các lĩnh vực đào tạo thế mạnh là Khoa học máy tính, hệ thống thông tin, điện tử – viễn thông và các lĩnh vực khác gắn với yêu cầu phát triển khoa học công nghệ và kinh tế số của cả nước, với quy mô cỡ trung từ 20 đến 30 nghìn sinh viên vào năm 2039.
Với khoản đầu tư hơn một nghìn tỉ đồng của giai đoạn một, Trường Đại học CMC ưu tiên nâng cấp cơ sở vật chất hiện đại, mở các ngành đào tạo mới, xây dựng đội ngũ giảng viên trình độ cao và hỗ trợ sinh viên giỏi. Trường Đại học CMC là một môi trường học thuật tiên tiến, lấy người học làm trung tâm, gắn học với hành, giúp sinh viên trưởng thành nhanh qua thực tiễn, trở thành con người hành động và chủ thể của sáng tạo. Sinh viên của Trường có cơ hội thực tập tại các doanh nghiệp công nghệ hàng đầu ở trong nước, Nhật Bản, Hàn Quốc, Hoa Kỳ,… Việc học tập tại Trường cũng mở ra cơ hội việc làm tại Tập đoàn CMC, Tập đoàn Samsung và các đối tác công nghệ toàn cầu của CMC.
Review ĐẠI HỌC CMC
Cơ sở vật chất tiện nghi hiện đại, với dàn máy xịn (GG)