Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Position Overview: We are seeking a creative and performance-driven Ecommerce Marketing Manager to lead online marketing efforts for the leading mom & baby omnichannel retailer in Vietnam. This role is pivotal in enhancing our brand presence, driving traffic, and boosting online sales through well-planned content and digital marketing initiatives.
Key Responsibilities:
Digital Marketing:
- Define and drive total company digital marketing strategy, including performance marketing as well as omnichannel branding efforts
- Manage paid marketing campaigns across digital platforms such as Google Ads, Facebook, Tik Tok other relevant channels
- Analyze campaign performance and adjust strategies to achieve key performance indicators (KPIs), including ROAS, Traffic, and New Users
Content Strategy and Management:
- Develop and manage content strategy for online channels, including product videos, descriptions, app push and blogs
- Create informative, engaging and consistent content that resonates with mom & baby audiences while aligning with the brand’s voice and values
- Monitor content performance metrics and optimize for engagement and conversions
Market Research and Customer Insights:
- Stay updated on customer insights and market trends in the mom & baby segment, as well as ecommerce and digital marketing innovations
- Analyze competitor activities and identify opportunities for differentiation
- Provide regular reports and insights on market and customer behavior
Cross-Functional Collaboration:
- Work closely with marketing and commercial teams to ensure ecommerce marketing efforts align with business goals
- Coordinate with creative and UI/UX teams to develop visuals and multimedia content for campaigns
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in Marketing, Business, Communications, or a related field
- 3-5+ years of experience in ecommerce marketing, digital marketing, or a similar role Previous experience in an omnichannel retailer is an advantage
- Proven track record of managing content creation and digital marketing campaigns
- Excellent analytical skills with the ability to interpret data, draw actionable insights and present to stakeholders
- Exceptional leadership, communication and interpersonal skills
- Ability to thrive in a fast-paced, results-driven environment
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
HOTEL ACADEMY SÀI GÒN (VET BY EHL)
Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) là cơ sở được CityLand Education đầu tư bài bản, chuyên nghiệp ngay tại thành phố Hồ Chí Minh hiện đại, năng động, nhằm nâng cao chất lượng nhân sự ngành khách sạn, du lịch đạt chuẩn quốc tế.
CityLand Education là đơn vị đầu tiên của Việt Nam kết hợp với EHL Group - Tập đoàn giáo dục hàng đầu thế giới cung cấp nhân lực toàn cầu với hơn 25.000 nhà lãnh đạo trong ngành hospitality (5 năm liền xếp hạng số 1 thế giới theo QS World Ranking).
Là ngôi trường duy nhất tại Việt Nam đào tạo nghiệp vụ du lịch khách sạn theo mô hình chuẩn Thụy Sĩ - “cái nôi” của ngành quản trị du lịch - khách sạn trên thế giới, tất cả các khóa học tại Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) đều được giảng dạy 100% bằng tiếng Anh và được thẩm định, quản lý chất lượng, cấp bằng bởi EHL Group. Đây là bằng cấp quốc tế có giá trị chuyển tiếp lên bậc học cao hơn tại hệ thống EHL trên toàn cầu.
Học viên của Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) không chỉ được học tập tại môi trường đào tạo chất lượng chuẩn quốc tế mà còn có cơ hội trải nghiệm thực tập tại các khách sạn 5 sao như InterContinental, Regent, Crowne Plaza… giúp học viên có được nền tảng tốt nhất sau khi tốt nghiệp, để trở thành những nhà quản trị du lịch khách sạn chuyên nghiệp trong tương lai.