This position will manage a portfolio of properties, ensuring proper upkeep of engineering and building systems, managing and overseeing the performance of service providers, supervising arrears management processes and managing budgets versus expenses.
Job Responsibilities
- Working closely with the Technicians, plan and implement preventive maintenance and improvement works.
- Walk the ground regularly to inspect condition of the properties and to highlight any works to be done where appropriate.
- Managing service providers on maintenance works and obtaining quotations for maintenance / improvement works where required.
- Monitor term contracts and manage costs effectively.
- Attend to tenants’ feedback and manage the tenant-landlord relationship.
- Facilitate the process of handing / taking over of premises from tenants as well as coordinate tenancy fitting-out.
- Supervise the Term Contractors’ works and ensure works are properly performed.
- Assist in the preparation and follow up of materials for credit-control review meetings as well as management meeting.
- Coordinate and scope specifications for the execution of Procurement activities within the team.
- Support Manager for the budget process.
- Degree in Building Services, Real Estate Management or a related discipline.
- At least 2 years of relevant experiences in property management, conversant with local building codes and regulations.
- Possess sound knowledge of potential work hazards, safety procedures and public safety matters.
- Possess good working knowledge of modern building, plumbing and sanitary, as well as mechanical and electrical principles and procedures.
- Proficient in MS Office Applications (Word, PowerPoint and Excel). Experience working with SAP will be an added advantage.
- Certification as a Fire Safety Manager and experience in contract administration will be an added advantage.
- Excellent team player with strong initiatives, communication and interpersonal skills.
(We regret that only shortlisted candidates will be notified. Mapletree Investments Pte Ltd shall not be responsible or liable to any recruitment firm or agency in connection with the receipt of any unsolicited information on any prospective candidate.)
Mapletree là Tập đoàn đầu tư, phát triển, quản lý vốn và bất động sản toàn cầu với cam kết phát triển bền vững, có trụ sở tại Singapore. Chiến lược trọng tâm của Tập đoàn là đầu tư vào các thị trường và lĩnh vực bất động sản có tiềm năng tăng trưởng tốt. Bằng cách kết hợp các thế mạnh chính của mình, Tập đoàn đã đạt được nhiều thành tựu về giải thưởng, đồng thời mang đến lợi nhuận cao và vững vàng cho các loại tài sản bất động sản. Tập đoàn quản lý bốn quỹ tín thác đầu tư bất động sản được niêm yết tại Singapore (“REITs”) và bảy quỹ bất động sản cổ phần tư nhân, nắm giữ danh mục tài sản đa dạng ở Châu Á Thái Bình Dương, Châu Âu, Vương quốc Anh (“Anh”) và Hoa Kỳ (“Mỹ”). Tính đến ngày 31 tháng 3 năm 2022, Mapletree sở hữu và quản lý 78,7 tỷ đô la Singapore tổng giá trị các tài sản bao gồm văn phòng, bán lẻ, kho vận, khu công nghiệp, trung tâm dữ liệu, chung cư và căn hộ lưu trú. Tập đoàn hoạt động tại 13 thị trường trên toàn cầu, bao gồm Singapore, Úc, Canada, Trung Quốc, Châu Âu, Đặc khu hành chính Hồng Kông, Ấn Độ, Nhật Bản, Malaysia, Hàn Quốc, Anh, Mỹ và Việt Nam. Để hỗ trợ các hoạt động toàn cầu của mình, Mapletree đã thiết lập một mạng lưới văn phòng rộng khắp tại các quốc gia này.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2013
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành