Việc làm Public Bank

Cập nhật 23/07/2024 23:51
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Ngân hàng TNHH MTV Public Việt Nam
Customer Service Specialist (Contractor)
Public Bank
2.3
10 đánh giá 47 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 29
Hết hạn ứng tuyển
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 29
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 30/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/07/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Mô tả Công việc
1. Order management
Accountable for the life cycle of a customer order, ensure on-time & in-full delivery and accuracy of sales order quantity and pricing.
To provide Sales Team and Customers with information on order and delivery status, stock availability, backorders, customer credit status, and late payment.
Manage and enhance relationships and processes both internally and externally with customers.
Process payment for trade promotion program, tool of trade allocation accurately and on-time.
Implement initiatives to achieve KPI metrics, including Case Fill Rate (CFR) and order processing accuracy.
2. Customer complaints handling
Efficiently and effectively address all customer complaints in accordance with company policies.
3. Reporting
Responsible for daily CFR report and analyze reasons for shortages in customer purchase orders and failed deliveries.
Collaborate with stakeholders to implement actions aimed at improving service levels by enhancing CFR.
Support Sales Team with routine sales reports such as Month-to-Date (MTD) Sales and daily or weekly pending Sales Order reports
4. Team engagement
Proactively share new system/process knowledge and lessons learned from mistakes to enhance the team's overall quality
Assist and support other team members as needed
Accountable for the life cycle of a customer order, ensure on-time & in-full delivery and accuracy of sales order quantity and pricing.
To provide Sales Team and Customers with information on order and delivery status, stock availability, backorders, customer credit status, and late payment.
Manage and enhance relationships and processes both internally and externally with customers.
Process payment for trade promotion program, tool of trade allocation accurately and on-time.
Implement initiatives to achieve KPI metrics, including Case Fill Rate (CFR) and order processing accuracy.
Efficiently and effectively address all customer complaints in accordance with company policies.
Responsible for daily CFR report and analyze reasons for shortages in customer purchase orders and failed deliveries.
Collaborate with stakeholders to implement actions aimed at improving service levels by enhancing CFR.
Support Sales Team with routine sales reports such as Month-to-Date (MTD) Sales and daily or weekly pending Sales Order reports
Proactively share new system/process knowledge and lessons learned from mistakes to enhance the team's overall quality
Assist and support other team members as neededYêu Cầu Công Việc
- Associate-degree or equivalent
- Minimum of 1 year of relevant work experience in Customer Service, Supply Chain, Order Management, or Sales Administration is preferred
- Proficiency in Microsoft Office applications (Word, Excel)
- Experience with ERP software (Oracle, SAP) is advantageous
- Strong customer service and communication skills
- Willingness to work overtime as requiredLaptop
Du Lịch
Chế độ thưởng
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 1, tầng 10 và tầng 11, Tòa nhà Hanoi Tungshing Square, Số 2 Ngô Quyền

Giới thiệu: Public Bank Vietnam là ngân hàng 100% vốn nước ngoài thuộc sở hữu của Public Bank Berhad, Malaysia, một trong những Ngân hàng hàng đầu Malaysia về kết quả hoạt động kinh doanh và quản trị bền vững, nhất quán. Public Bank Vietnam được chuyển đổi từ Ngân hàng liên doanh VID Public - một trong những ngân hàng liên doanh đầu tiên tại Việt Nam, được thành lập ngày 25 tháng 3 năm 1992 với tỷ lệ vốn góp 50:50 giữa Ngân hàng Đầu tư và Phát triển Việt Nam (BIDV) và Public Bank Berhad, Malaysia. Trải qua 29 năm hoạt động hiệu quả tại Việt Nam, hiện nay Public Bank Vietnam đã mở rộng mạng lưới lên 32 chi nhánh và phòng giao dịch (PGD) tại các tỉnh và thành phố chính của Việt Nam.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
  • Được hưởng bảo hiểm xã hội.
  • Kiểm tra sức khỏe hàng năm

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch
  • Party

Lịch sử thành lập

  • Ngày 30/09/1991, VID Public Bank Việt Nam được thành lập với tỷ lệ góp vốn 50:50 dưới sự hợp tác giữa BIDV (Việt Nam) và Public Bank Berhad (Malaysia).
  • Tháng 5/1992, Chính thức đi vào hoạt động, cung cấp các sản phẩm/dịch vụ tài chính ngân hàng đa dạng.
  • Ngày 15/7/2014, BIDV Việt Nam đã ký hợp đồng chuyển nhượng 50% vốn góp của VID Public Bank cho Public Bank Berhad, chấm dứt hợp tác sau 20 năm hoạt động.
  • Ngày 23/03/2015, Public Bank Berhad (Malaysia) nhận toàn bộ phần góp vốn của ngân hàng  BIDV.
  • Ngày 24/03/2016, VID Public Bank được sự chấp thuận của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam tái cấu trúc thành ngân hàng 100% vốn nước ngoài và đổi tên thành Public Bank VietNam, có hiệu lực từ ngày 01/04/2016.
  • Public Bank Berhad (Malaysia) tiến hành thủ tục để đưa Public Bank VietNam chính thức trở thành ngân hàng con của mình.

Mission

  • Là một tổ chức tín dụng hoạt động an toàn, hiệu quả và uy tín hàng đầu Việt Nam.

Những nghề phổ biến tại Public Bank

Bạn làm việc tại Public Bank? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Public Bank

Public Bank

Click để đánh giá