About Grab and Our Workplace
Grab is Southeast Asia's leading superapp. From getting your favourite meals delivered to helping you manage your finances and getting around town hassle-free, we've got your back with everything. In Grab, purpose gives us joy and habits build excellence, while harnessing the power of Technology and AI to deliver the mission of driving Southeast Asia forward by economically empowering everyone, with heart, hunger, honour, and humility.
Job Description
Get to Know the Team
Grab VN Controllership team is an experienced team responsible for good financial health. We review our practices and make efforts to improve the accuracy and timeliness of Grab's financial statements. The VN Controllership team strives to build a working environment that is, mutually supportive and ensuring of life - a long learning atmosphere through regular work rotation.
We have 8 members and cover multiple segments in Grab.
Get to Know the Role
You will be part of the VN Controllership team supporting Mobility, Enterprise & New Programs, and Country Support.
As a Finance partner, you will work with the business to support our goals and help management make important decisions to ensure its strategies align with financial goals.
You will work hybrid at Ho Chi Minh City.
You will report to the (Acting) Head of Vietnam Controllership
The Critical Tasks You Will Perform
- Conduct month-end closing, variance analysis, and ad-hoc financial reports.
- Monitor AR/AP and GL SSC teams to identify misstatements and coordinate corrections.
- Ensure compliance with company policies and support SOX, internal, and external audits.
- Partner with departments to advise on accounting impacts and financial optimization for new product launches or changes.
- Work with the Regional CFO office to review financial statements and flag anomalies.
- Work with the Regional FinOps team to manage automatic accounting flows and calculations, including revenue and tax formulas.
- Support SOX compliance and assist with other ad-hoc tasks (e.g., SBV filings, and tax memos).
What Essential Skills You Will Need
- Bachelor's degree in Accounting, Finance, or a related field.
- Proficiency in advanced Excel and experience with ERP or Accounting systems.
- Financial knowledge with the ability to translate business inquiries into applicable financial analysis.
- 5 years experience in financial or business analysis, with experience supporting business teams.
- Can raise concerns or highlight opportunities for improvement.
- Professional qualifications of ACCA or CPA Australia or ICAEW, Chief accountant qualification/ CPA VN qualification
- 2+ years of experience in Big4 audit firms
- Experience in environment/ industries such as FMCG, Retail, Fintech or startups
Life at Grab
We care about your well-being at Grab, here are some of the global benefits we offer:
- We have your back with Term Life Insurance and comprehensive Medical Insurance.
- With GrabFlex, create a benefits package that suits your needs and aspirations.
- Celebrate moments that matter in life with loved ones through Parental and Birthday leave, and give back to your communities through Love-all-Serve-all (LASA) volunteering leave
- We have a confidential Grabber Assistance Programme to guide and uplift you and your loved ones through life's challenges.
- Balancing personal commitments and life's demands are made easier with our FlexWork arrangements such as differentiated hours
We are committed to building an inclusive and equitable workplace that enables diverse Grabbers to grow and perform at their best. As an equal opportunity employer, we consider all candidates fairly and equally regardless of nationality, ethnicity, religion, age, gender identity, sexual orientation, family commitments, physical and mental impairments or disabilities, and other attributes that make them unique.
Công ty TNHH Times Cargo Logistic được thành lập năm 2010, có trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh. Qua nhiều năm phát triển, chúng tôi đã trở thành một trong những nhà giao nhận vận tải, cung cấp dịch vụ Logistics (SEA/LAND/AIR), hàng hóa DG, các dự án và đặc biệt là trong lĩnh vực Vận tải đa phương thức Quá cảnh Campuchia & Lào và Bắc Mỹ với hơn 100 nhân viên hàng đầu. tại 7 văn phòng khác nhau
Chính sách bảo hiểm
- BHXH theo quy định pháp luật.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
-
Công ty TNHH Times Cargo Logistic được thành lập năm 2010, có trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh. Qua nhiều năm phát triển, chúng tôi đã trở thành một trong những nhà giao nhận vận tải, cung cấp dịch vụ Logistics (SEA/LAND/AIR), hàng hóa DG, các dự án và đặc biệt là trong lĩnh vực Vận tải đa phương thức Quá cảnh Campuchia & Lào và Bắc Mỹ với hơn 100 nhân viên hàng đầu. tại 6 văn phòng khác nhau
Mission
Chúng tôi thừa nhận rằng lô hàng của bạn không chỉ là hàng hóa mà còn là danh tiếng của bạn đối với quý khách hàng.Vì vậy, chúng tôi luôn tâm niệm rằng danh tiếng của bạn chính là danh tiếng của chúng tôi.Dù ngày hay đêm, ngày lễ hay ngày làm việc, chúng tôi luôn sẵn sàng nhận các cuộc gọi đến chăm sóc hàng hóa của bạn.
Nói tóm lại, chúng tôi thực hiện đúng lời hứa của mình “Nhanh chóng, An toàn, Hiệu quả và Giá cả cạnh tranh” – Chúng tôi cung cấp cho bạn “Giải pháp hậu cần tích hợp của bạn”.