Work closely with stakeholders and users to acquire insights of the business regarding to objectives, risks with complete understanding of their expectation and demands
Evaluate business processes, anticipate requirements, uncover areas for prospective improvements, and consult the most possible solutions
Consolidate, analyze, elaborate, translate requirements into user stories and acceptance criteria. Then ensure the team understand the product requirements and the product is delivered at high quality
Compose and maintain requirement documents such as Business Requirement Document, Functional Requirement Specification, etc.
Write user manuals, conducting user training sessions and tracking feedbacks
Clarify, update, prioritize and manage the product backlog
Lead ongoing reviews of business processes and developing optimization strategies by continuously being up-to-date on the latest methodologies and IT advancements to automate and modernize systems
Supporting Project Manager and Product Owner through Scrum activities and business related activities or playing the role of Product Owner when requiredIf you can do everything listed above, you've got what it takes. Perhaps some of the following would be helpful too:
Bachelor's Degree in IT, Computer Science, Information System, or relevant majors
Good understanding of client's business requirements.
Experience in construction area is an advantage
Experienced in Discovery methodologies with a high-level focus on Elicitation and requirement gathering & documentation
Excellent at English communication in both written and verbal skills
Hands-on at least 4+ years of experience in Business Analyst and supporting Product Owners
Modeling and Design business process
Can read and design in UML language, familiar with at least one among Use-cases diagram, Activity Diagram, State Diagram, and Sequence Diagram
Have knowledge of UI/UX
Acquire good interaction and presentation skills with Stakeholders, Developers, Testers, Team Leaders and Project Manager.Attractive salary with 100% salary during probation
13th month salary, Appealing Performance bonus, Salary review annually
Opportunity to be on site in the USA
Chance to collaborate and work with global stakeholders
Provide training to develop our employee 's knowledge and skills (Internal training: Udemy, Pluralsight, and other online training course, TechTalk sharing within Software Development Division; External training: Management, English, Soft Skills, ....)
Premium health care program for employee + one of your beloved ones, Annual medical check-up
14 vacation days per year and Christmas Day
Benefits for special holidays (Birthday, Marriage, Women's Day, Tet Holidays, Mid-Autumn, New born babies, International Children 's Day...)
Company trip and Year-End party every year
Social, sports and several team building activities
Young, friendly and international working environment
Modern working conditions and entertainment facilities at office
Snacks, tea and coffee all the time
Compliance fully to Vietnam Labor code
Tyme Việt Nam là một phần của Tyme Group - một trong những tập đoàn ngân hàng số phát triển nhanh nhất thế giới, xây dựng các ngân hàng công nghệ cao và có mức độ tiếp xúc cao ở các thị trường mới nổi đang phát triển nhanh.
Được thành lập vào năm 2016, Tyme Việt Nam là Trung tâm Phát triển Công nghệ & Sản phẩm của TymeGroup, tập hợp những người làm kỹ thuật và sản phẩm, những người có chung sứ mệnh toàn cầu là trở thành những người xây dựng ngân hàng nối tiếp, định hình tương lai của ngân hàng thông qua công nghệ. Chúng tôi xây dựng các sản phẩm với nguyên tắc tìm kiếm sự cân bằng phù hợp giữa thế giới kỹ thuật số và vật lý.
Là một tập đoàn phát triển chuỗi ngân hàng số, Tyme luôn cố gắng vượt trội trong mô hình kinh doanh và văn hóa làm việc của mình. Khi được hỏi Tyme Việt Nam có gì khác biệt với các công ty Fintech khác, anh Minh giải thích: “Khi nhìn vào các công ty Fintech, tôi thấy sự tồn tại của hai đầu cực. Một đầu là các công ty khởi nghiệp muốn hiện thực hoá lý tưởng của mình, và đầu cực còn lại các ngân hàng truyền thống muốn số hóa. Chúng tôi nằm ở đâu đó ở giữa.”
Ngoài ra, những yếu tố khác có thể kể đến:
- Văn hóa: Đội ngũ Tyme Việt Nam định nghĩa văn hóa công ty là: “Hãy trao dồi những gì bạn đã học được và phát triển nó cùng với doanh nghiệp”.
- Phát triển theo chiều ngang: Chúng tôi không chỉ mở rộng ở một thị trường (phát triển theo chiều dọc) mà là nhiều thị trường (phát triển theo chiều ngang). Thiết kế kiến trúc nền tảng ngân hàng vận hành đa quốc gia của chúng tôi vì vậy cho phép mở rộng theo chiều ngang.
- Quy định nghiêm ngặt: Không giống như các công ty Fintech khác, Tyme là một ngân hàng và phải tuân thủ các quy định ngân hàng ở mỗi quốc gia mà Tyme hoạt động. Xây dựng một chiến lược để điều hướng và tùy chỉnh theo quy định ở mỗi nơi là một thách thức thú vị.
Ngoài ra, các nhà developer (nhà phát triển) của Tyme có thể phát triển năng lực và thăng tiến trong sự nghiệp và từ đó mang lại sản phẩm cho nhiều thị trường hơn. “Ví dụ như ở Tyme Việt Nam, khi xây dựng một sản phẩm cho vay, bạn phải đảm bảo rằng sản phẩm này có thể hoạt động ở nhiều khu vực, quốc gia khác nhau như Nam Phi và Philippines. Quá trình này đòi hỏi người xây dựng sản phẩm phải liên tục cập nhật, học hỏi công nghệ mới và tìm giải pháp thích nghi với từng thị trường khác nhau. Chính vì vậy mà năng lực của bạn sẽ tự động được nâng cao.”
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm như luật lao động Việt Nam và chăm sóc sức khỏe cao cấp cho bạn và gia đình bạn.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hackathons nội bộ
- Teambuilding
- Cà phê
- Du lịch nước ngoài
Mission
"Mở khóa tương lai tài chính của thế giới bằng cách phát minh lại ngân hàng"
Chúng tôi đang xây dựng một nền tảng không biên giới, lấy khách hàng làm trung tâm, luôn giữ tính cá nhân hóa đối với mọi khách hàng. Đồng thời đóng vai trò là người bạn đồng hành đáng tin cậy của họ để quản lý và tăng số tiền của họ.