Implement shift-left testing, automation first to test early and often
Code automated tests during build and regression test phases and integrate into the CI/CD pipeline
Create test plans, execute test cases, and prepare test summary reports for features built-in your team
Review solution documentation, and assist with the analysis, testing, and resolution of issues
Support defining the user story acceptance criteria and ensuring stories meet the high level of quality
Influence your team to think of Quality first, conduct training to empower developers to a level of sufficient testing skillsMust-have skills:
Typically have 5+ years in a software testing (both in manual and automation testing) role with at least 3 years of automation experience in Web or Mobile and API testing.
Strong English communication skills (both verbal & written), especially in the global software development environment.
Solid knowledge of testing methodologies covering test levels, static test, and dynamic testing.
Manage/ deliver test execution for the new features in different testing life cycles.
Strong at using testing frameworks and tools, at least one or more from this list: Selenium Webdriver automation framework (Java), Cypress (Javascript/ Typescript), Mobile Automation framework.
Experienced in implementing/ maintaining automation test scripts. Develop/ improve existing automation framework.
The technologies we use in our Quality practices are below. We don't expect you to know all of them, but having experience with a large number of technologies is ideal:
- Experience with Java or Javascript/Typescript programming (or similar languages) - QTest, JIRA, Confluence - PACT, Postman, SoapUI, REST ,TestNG, Selenium, Cypress, Appium, Espresso,...
Be able to carry testing independently in a cross-functional team following Agile process.
Ability to work in a dynamic and continuously changing environment.
Ability to coach and motivate developers to ensure their features are of high test-ability.
Nice-to-have
ISTQB - Certified
Experience in the Banking or Financial Services industry
Exposure to AWS and cloud-native architecture
Performance: JMeter, LoadRunner, Gatling
Experienced testing on a Microservice-based system (Restful API, Event/ Message driven, Logging)
Familiar with CI/CD process and tools: Jenkins, Docker, AWS, Azure, ...1. Generous compensation and benefit package
Attractive salary and benefits
20-day annual leave and 7-day sick leave, etc.
13th month salary and Annual Performance Bonus
Premium healthcare for yourself and family members
2. Exciting career and development opportunities
Large scale products with modern technologies in banking domain
Clear roadmap for career advancement in both technical and leadership pathways
Sponsored certificates in both IT and banking/finance
Premium accounts on Udemy/A Cloud Guru/Coursera/LinkedIn, etc.
English learning with native teachers
3. Professional and engaging working environment
Hybrid working model and excellent work-life balance
Well-equipped & modern Agile office with fully-stocked pantry
Annual company trip and events
A DIVERSE AND INCLUSIVE WORKPLACE WORKS BETTER FOR EVERYONE NAB is a place where colleagues of all genders, sexualities and ages, carers and colleagues with disability, and colleagues from all cultures, races and religions have the opportunity to thrive, connect and grow. If this excites you, let's have a chat over a cup of coffee!
Tyme Việt Nam là một phần của Tyme Group - một trong những tập đoàn ngân hàng số phát triển nhanh nhất thế giới, xây dựng các ngân hàng công nghệ cao và có mức độ tiếp xúc cao ở các thị trường mới nổi đang phát triển nhanh.
Được thành lập vào năm 2016, Tyme Việt Nam là Trung tâm Phát triển Công nghệ & Sản phẩm của TymeGroup, tập hợp những người làm kỹ thuật và sản phẩm, những người có chung sứ mệnh toàn cầu là trở thành những người xây dựng ngân hàng nối tiếp, định hình tương lai của ngân hàng thông qua công nghệ. Chúng tôi xây dựng các sản phẩm với nguyên tắc tìm kiếm sự cân bằng phù hợp giữa thế giới kỹ thuật số và vật lý.
Là một tập đoàn phát triển chuỗi ngân hàng số, Tyme luôn cố gắng vượt trội trong mô hình kinh doanh và văn hóa làm việc của mình. Khi được hỏi Tyme Việt Nam có gì khác biệt với các công ty Fintech khác, anh Minh giải thích: “Khi nhìn vào các công ty Fintech, tôi thấy sự tồn tại của hai đầu cực. Một đầu là các công ty khởi nghiệp muốn hiện thực hoá lý tưởng của mình, và đầu cực còn lại các ngân hàng truyền thống muốn số hóa. Chúng tôi nằm ở đâu đó ở giữa.”
Ngoài ra, những yếu tố khác có thể kể đến:
- Văn hóa: Đội ngũ Tyme Việt Nam định nghĩa văn hóa công ty là: “Hãy trao dồi những gì bạn đã học được và phát triển nó cùng với doanh nghiệp”.
- Phát triển theo chiều ngang: Chúng tôi không chỉ mở rộng ở một thị trường (phát triển theo chiều dọc) mà là nhiều thị trường (phát triển theo chiều ngang). Thiết kế kiến trúc nền tảng ngân hàng vận hành đa quốc gia của chúng tôi vì vậy cho phép mở rộng theo chiều ngang.
- Quy định nghiêm ngặt: Không giống như các công ty Fintech khác, Tyme là một ngân hàng và phải tuân thủ các quy định ngân hàng ở mỗi quốc gia mà Tyme hoạt động. Xây dựng một chiến lược để điều hướng và tùy chỉnh theo quy định ở mỗi nơi là một thách thức thú vị.
Ngoài ra, các nhà developer (nhà phát triển) của Tyme có thể phát triển năng lực và thăng tiến trong sự nghiệp và từ đó mang lại sản phẩm cho nhiều thị trường hơn. “Ví dụ như ở Tyme Việt Nam, khi xây dựng một sản phẩm cho vay, bạn phải đảm bảo rằng sản phẩm này có thể hoạt động ở nhiều khu vực, quốc gia khác nhau như Nam Phi và Philippines. Quá trình này đòi hỏi người xây dựng sản phẩm phải liên tục cập nhật, học hỏi công nghệ mới và tìm giải pháp thích nghi với từng thị trường khác nhau. Chính vì vậy mà năng lực của bạn sẽ tự động được nâng cao.”
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm như luật lao động Việt Nam và chăm sóc sức khỏe cao cấp cho bạn và gia đình bạn.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hackathons nội bộ
- Teambuilding
- Cà phê
- Du lịch nước ngoài
Mission
"Mở khóa tương lai tài chính của thế giới bằng cách phát minh lại ngân hàng"
Chúng tôi đang xây dựng một nền tảng không biên giới, lấy khách hàng làm trung tâm, luôn giữ tính cá nhân hóa đối với mọi khách hàng. Đồng thời đóng vai trò là người bạn đồng hành đáng tin cậy của họ để quản lý và tăng số tiền của họ.