Mô tả công việc
Excellent opportunities await
Collaborate with team members and actively participate in identifying unforeseen scenarios and use cases
Tracks defects and helps troubleshoot errors
Review acceptance criteria, developer notes, and documents to formulate test cases/ specs- test conditions, test scripts, actions, input data
Carry out tests based on test cases and assess the status of test cases (Success or Error)
Work with developers to analyze and find the root of bugs
Provide test scenarios, challenges, risks, test estimates … during test planning meetings
Test web, mobile applications and check the consistency across devices, browsers, and operating systems
Analyze customer requirements, software requirements, to determine the test requirements and ensure quality from medium to large- size features while reducing the system&039;s tech issues in assigned projects
Yêu cầu công việc
Yêu cầu công việc
What we expect from you:
At least 2 years of experience in the relevant position
English proficiency in both written and spoken skills
Experience in writing clear and comprehensive test plans and test cases
Thorough knowledge of software testing life cycle
Good hands- on experience in API testing, UI responsive web application, Web and Mobile testing, DB testing skills
Proficiency in any automated testing tools and frameworks is a plus
ISTQB or equivalent testing certificate is a plus
Experience with Agile and Scrum methodologies/ ability to work effectively in a fast- paced, team- oriented environment
Ability to handle both manual and automation tasks
Is this you?
Ability to work in a dynamic, agile environment
A good team player
Ability to give and receive feedback constructively
Strong analytical and conceptual thinking, communication skills and problem- solving skills
Teamwork and organizational skills
Initiative and result- oriented
Ability to adapt to new problems and learn quickly
Strong oral and written communication skills with both teams and clients
Great attention to detail
Eager to take the initiative and learn new testing skills and have output as the result to show the effective learning progress
Strong sense of responsibility and enthusiasm
Quyền lợi
A work environment so rewarding/welcoming/comfortable/ambitious, you’ll soon forget the rest
13th salary bonus
Premium health checkup package
12- day annual leaves, Christmas Day Leave
Friendly and open working environment
Gifts and allowances for Wedding, newborn babies, Women’s Day, Children’s Day and Mid- Autumn Children’s Festival; monthly birthday celebrations
Training and career development opportunities
Flexible working hours
Teambuilding events and company trip
We provide you work support equipment (e.g., laptop, monitor …)
Fully stocked kitchen with raw noodles, tea and coffee
Annual Performance Reviews
Attractive and competitive salary
A collaborative, modern and creative environment
Free indoor entertainment facilities
Onsite opportunity to The Netherlands
Bottom line:QC Engineer helps work on improving software by dealing with finding and fixing all kinds of flaws. QC plays a key role behind each successful and high- quality product. Join us to be part of the essential team
Are you a QC engineer who is willing to work together, thinks together and possesses a passion for testing to ensure the high quality of products? If yes, we are glad to welcome you to our fast- paced team in Nha Trang, Vietnam
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-09-25 19:30:03
Tyme Việt Nam là một phần của Tyme Group - một trong những tập đoàn ngân hàng số phát triển nhanh nhất thế giới, xây dựng các ngân hàng công nghệ cao và có mức độ tiếp xúc cao ở các thị trường mới nổi đang phát triển nhanh.
Được thành lập vào năm 2016, Tyme Việt Nam là Trung tâm Phát triển Công nghệ & Sản phẩm của TymeGroup, tập hợp những người làm kỹ thuật và sản phẩm, những người có chung sứ mệnh toàn cầu là trở thành những người xây dựng ngân hàng nối tiếp, định hình tương lai của ngân hàng thông qua công nghệ. Chúng tôi xây dựng các sản phẩm với nguyên tắc tìm kiếm sự cân bằng phù hợp giữa thế giới kỹ thuật số và vật lý.
Là một tập đoàn phát triển chuỗi ngân hàng số, Tyme luôn cố gắng vượt trội trong mô hình kinh doanh và văn hóa làm việc của mình. Khi được hỏi Tyme Việt Nam có gì khác biệt với các công ty Fintech khác, anh Minh giải thích: “Khi nhìn vào các công ty Fintech, tôi thấy sự tồn tại của hai đầu cực. Một đầu là các công ty khởi nghiệp muốn hiện thực hoá lý tưởng của mình, và đầu cực còn lại các ngân hàng truyền thống muốn số hóa. Chúng tôi nằm ở đâu đó ở giữa.”
Ngoài ra, những yếu tố khác có thể kể đến:
- Văn hóa: Đội ngũ Tyme Việt Nam định nghĩa văn hóa công ty là: “Hãy trao dồi những gì bạn đã học được và phát triển nó cùng với doanh nghiệp”.
- Phát triển theo chiều ngang: Chúng tôi không chỉ mở rộng ở một thị trường (phát triển theo chiều dọc) mà là nhiều thị trường (phát triển theo chiều ngang). Thiết kế kiến trúc nền tảng ngân hàng vận hành đa quốc gia của chúng tôi vì vậy cho phép mở rộng theo chiều ngang.
- Quy định nghiêm ngặt: Không giống như các công ty Fintech khác, Tyme là một ngân hàng và phải tuân thủ các quy định ngân hàng ở mỗi quốc gia mà Tyme hoạt động. Xây dựng một chiến lược để điều hướng và tùy chỉnh theo quy định ở mỗi nơi là một thách thức thú vị.
Ngoài ra, các nhà developer (nhà phát triển) của Tyme có thể phát triển năng lực và thăng tiến trong sự nghiệp và từ đó mang lại sản phẩm cho nhiều thị trường hơn. “Ví dụ như ở Tyme Việt Nam, khi xây dựng một sản phẩm cho vay, bạn phải đảm bảo rằng sản phẩm này có thể hoạt động ở nhiều khu vực, quốc gia khác nhau như Nam Phi và Philippines. Quá trình này đòi hỏi người xây dựng sản phẩm phải liên tục cập nhật, học hỏi công nghệ mới và tìm giải pháp thích nghi với từng thị trường khác nhau. Chính vì vậy mà năng lực của bạn sẽ tự động được nâng cao.”
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm như luật lao động Việt Nam và chăm sóc sức khỏe cao cấp cho bạn và gia đình bạn.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hackathons nội bộ
- Teambuilding
- Cà phê
- Du lịch nước ngoài
Mission
"Mở khóa tương lai tài chính của thế giới bằng cách phát minh lại ngân hàng"
Chúng tôi đang xây dựng một nền tảng không biên giới, lấy khách hàng làm trung tâm, luôn giữ tính cá nhân hóa đối với mọi khách hàng. Đồng thời đóng vai trò là người bạn đồng hành đáng tin cậy của họ để quản lý và tăng số tiền của họ.