COMPANY SUMMARY:
Halocom Digital is a Digital Advertising Agency with a strong client base. We help companies achieve business and marketing performance goals through digital channels. Along with a deep understanding of digital advertising, we ride the wave of digital trends to keep developing better solutions for our clients. At Halocom, we define our success by our clients’ success.
POSITION SUMMARY:
As a Senior Account Executive, you will lead client relationships and act as the key connector between brands and internal teams. You’ll ensure smooth project delivery, offer strategic solutions, and drive campaign success through proactive communication and strong execution.
KEY RESPONSIBILITIES:
- Lead client communication and act as the main point of contact, ensuring consistent, strategic, and professional interaction with clients.
- Develop strong client relationships by understanding their business goals, challenges, and providing proactive, strategic recommendations.
- Take ownership of end-to-end campaign management - from briefing, planning, execution to post-campaign review - ensuring all deliverables meet KPIs, budget, and timeline.
- Collaborate cross-functionally with internal teams (planning, media, creative, content, production...) to ensure alignment and smooth delivery of projects.
- Supervise and guide junior account members or interns, ensuring clear direction, timeline ownership, and quality of outputs.
- Monitor P&L performance of assigned accounts and contribute to resource planning, cost control, and profitability.
- Prepare detailed reports and presentations (daily, weekly, monthly) to evaluate campaign performance and provide strategic insights to both client and internal team.
- Manage contractual processes including documentation, payment follow-ups, and client compliance.
JOB QUALIFICATIONS:
Experience (must have)
- At least three years of experience in Digital Marketing (Digital Ads) field, especially Account/ Planning or relevant position
Knowledge, abilities and skill
- Have knowledge of Marketing/Digital Marketing;
- Excellent management skills and ability to multitask;
- Superior Problem-Solving and Negotiation Skills;
- Excellent customer service abilities;
- Good presentation skills;
- Skills in researching, analyzing & synthesizing data;
- Logical and critical thinking
BENEFIT AND COMPETITIVE ALLOWANCES:
- Salary + Commission;
- Performance review periodically;
- Social insurance, medical insurance and unemployment insurance in line with Labor Law;
- Training about categories: FMCG, Banking, Ecommerce, Fintech, Classified, OTA, Beauty, Education,...;
- Training algorithm in all digital channels: Google, Facebook, Zalo, LinkedIn, TikTok, DSP,...;
- Having the opportunity to work with dynamic team and motivated working conditions;
- Frequent company gatherings.
CONTACT:
Email: [email protected] (Ms. Nhi)
Website: https://halocom.io/
Address: Floor 4 – BCONS Tower, 42/1 Ung Van Khiem Street, Ward 25, Binh Thanh District, Ho Chi Minh City, Vietnam
Working time: Monday – Friday: 09h00 – 18h00; Saturday (WFH): 10h00 – 15h00; Break lunch: 1hour
Halocom là một Cơ quan truyền thông kỹ thuật số với lượng khách hàng ngày càng tăng. Chúng tôi giúp các công ty đạt được mục tiêu hiệu quả kinh doanh và tiếp thị thông qua các kênh kỹ thuật số. Cùng với sự hiểu biết sâu sắc về quảng cáo kỹ thuật số, chúng tôi tận dụng làn sóng xu hướng kỹ thuật số để tiếp tục phát triển các giải pháp tốt hơn cho khách hàng của mình.
Tại Halocom, chúng tôi xác định thành công của mình dựa trên thành công của khách hàng. Sứ mệnh của chúng tôi là trở thành một phần không thể thiếu trong quá trình phát triển kinh doanh của khách hàng, tạo ra giá trị kinh doanh lâu dài bằng cách cung cấp các giải pháp quảng cáo kỹ thuật số luôn hướng đến kết quả phù hợp với yêu cầu riêng và nhu cầu kinh doanh của họ.
Review HALOCOM
Quy trình phỏng vấn thiếu nhất quán giữa HR và người phỏng vấn
Ứng viên cần chuẩn bị kỹ vì phỏng vấn diễn ra nhanh và dồn dập