Chi tiết công việc
- Develop and implement short-term and long-term strategies and plans for Sales department to ensure the company's revenue's targets.
- Synthesize, analyze, evaluate data, collect information from the market to propose suitable business strategies for each period.
- Directly searching, expanding and increasing new sources of customers who need to use international freight services from/to Vietnam, North America, Europe and other countries.
- Manage and maintain the customer base; constantly enhance and improve customers' satisfaction.
- Combine with CS Dept. to feedback & solve customers' problems.
- Support, participate in the recruitment process of Sales staff
- Develop training programs, direct training to ensure the quality of Sales staff, evaluate employee performance periodically.
- Build and develop Sales process. Implement periodical evaluation of Sales processes and continuously improve innovation.
- Develop goals and KPIs for Sales Department.
- Supervise the activities of Sales staff, speed up the progress, quality and capacity of Sales staff's work.
- Propose to reward/reprimand/discipline Sales staff base on case-by-case.
- Plan of Sales team's activities & organize the implementation. Report periodically as required by BOD.
- Graduated from universities majoring in Foreign Trade, Logistics, economics, business administration or other related majors.
- Good knowledge of logistics or companies specializing in forwarder.
- Good knowledge of transportation laws and regulations.
- Good knowledge and experience of forwarding (sea freight, air freight), import-export, transportation, customs.
- 2 - 3 years of experience or more in the position of Sales leader/manager in the freight forwarding or import-export industry; overseas work experience is preferred.
- Language: Fluent in English, Chinese is preferred.
- Priority is given to strong experience of North America and Europe routes both sea/air.
- Have a certain customer base;
- Familiar with various shipping companies;
- Good MS Office.
- Good communication and interpersonal skills.
- Innovative & creativity mindset to achieve better efficiency.
- Strong problem-solving skills.
- Good analyse and synthesis skills.
- Good negotiation and persuasion skills.
- Ability to work independently and under high pressure.
HNC Quốc tế là công ty con thuộc tập đoàn HNC Group thành lập năm 2001
* Các đối tác chiến lược:
- Năm 2007: Thành lập HNC Quốc tế.
- Năm 2007: Ký hợp tác chiến lược với OCS/ANA của Nhật Bản.
- Năm 2007: Ký hợp tác chiến lược với City Link/ Malaysia.
- Năm 2013: Ký hợp tác chiến lược với SF Express của Trung Quốc.
- Năm 2015: Ký hợp tác chiến lược với Hanjin của Hàn Quốc.
* Năng lực thông quan:
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 100/2010/TT - BTC về chuyển phát nhanh qua đường hàng không.
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 36/2011/TT - BTC quy định thủ tục hải quan đối với hàng hóa xuất khẩu, nhập khẩu, quá cảnh gửi qua dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ.
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 36/2011/TT - BTC quy định thủ tục hải quan đối với hàng hóa xuất khẩu, nhập khẩu, quá cảnh gửi qua dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ.
* Định hướng phát triển:
- Mở rộng mạng lưới toàn quốc để thu gom hàng hóa đi quốc tế.
- Mở chi nhánh ra nước ngoài: Mỹ, EU, Hàn Quốc, Nhật Bản, Hongkong, Singapore, Trung Quốc,Thái Lan, Đài Loan...
- Cung cấp dịch vụ: Chuyển phát nhanh hàng hóa, logistics, warehouse, e-commerce, thông quan.
- Xây dựng đội ngũ nhân sự làm việc chuyên nghiệp, có người nước ngoài làm việc trực tiếp.
- Tạo phúc lợi, chính sách hướng đến nâng cao đời sống người lao động.