Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Du lịch nước ngoài
- Đồng phục
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
New Business Development:
o Identify and pursue new business opportunities in the freight forwarding sector.
o Act as the primary liaison with customers on all business-related matters.
o Obtain freehand business and proactively generate and follow up on sales leads.
o Develop and implement strategies to penetrate new markets and expand the customer base.
Client Relationship Management:
o Provide timely and competitive quotations to customers.
o Conduct regular visits to existing and potential clients to build and maintain strong relationships.
o Follow up with clients for outstanding payments, collaborating with the Accounting Department to ensure timely collections.
Market Analysis and Strategy:
o Monitor market trends, competitor activities, and industry developments.
o Develop concepts and strategies aimed at increasing cargo volumes and improving financial results on key trade lanes.
o Analyze trade lane performance and identify opportunities for growth.
Product and Service Development:
o Collaborate with product management and operational units to plan, develop, and implement attractive products and services.
o Actively promote Rhenus’s products and services to customers, overseas partners, and internal teams.
o Transfer knowledge and market insights of trade lanes to overseas partners and local staff.
Regulatory Compliance:
- Stay informed about changes in market regulations on trade lanes.
- Communicate compliance requirements and updates to relevant parties within the organization.
Reporting and Communication:
- Update the Sales system (SUGAR) with the latest information on client interactions and sales activities.
- Maintain accurate records of sales activities, customer interactions, and market intelligence.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree or higher in marketing, business management, logistics or any related fields.
- 2-5 years of experience in the Freight Forwarding industry is a must.
- Proven experience of sales in the freight forwarding industry.
- Proven track record in business development with a focus on "hunting" sales roles.
- Fluent in English (mandatory); competency in Korean is preferred.
- Proficiency in MS Office applications and general PC operations.
- Strong negotiation, communication, and interpersonal skills.
- Assertive, independent, and detail oriented.
- Ability to work effectively under pressure and meet tight deadlines.
- Strong team player with the ability to collaborate across different departments and cultures.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty CP Masscom Việt Nam được thành lập tháng 11 năm 2010, là doanh nghiệp chuyên về sản phẩm công nghệ. Qua quá trình phát triển và lớn mạnh, Công ty đã cho ra các dòng điện thoại, tablet, smartphone, laptop và các thiết bị kết nối thông minh (không dây) nhằm phục vụ hệ sinh thái gia đình Việt.
Với trang thiết bị hiện đại, đội ngũ kỹ thuật lành nghề, đội ngũ cán bộ nhân viên chuyên nghiệp, , chăm sóc khách hàng chu đáo; Công ty Masscom mang đến những sản phẩm có chất lượng cao, giá thành hợp lý nhằm đáp ứng nhu cầu khác nhau của Khách hàng.
Review Masscom Việt Nam
Công ty chuyên nhập hàng tàu bán, nhưng hô hào sứ mệnh các kiểu ghê lắm. Công việc thì nhàn, không nâng cao được tay nghề. (rv)
Không có lộ trình thăng tiến, không được đào tạo cơ bản, không được cung cấp thông tin về cơ cấu.(rv)