He / She is an integral member of the team and is expected to contribute towards (but not limited to) strategy development, and strategy execution. As part of the role, they will work closely with Head of Strategy Development and Management, Senior Director, Senior Manager, Manager to:
- Develop the 5-year strategy for the bank
- Manage and monitor performance against the strategy
- Work on strategic deep-dives as required
- Develop communication plan, material and enable delivery
- Facilitate annual planning process and KRA formulation
- Strategy development and execution
- Participate in strategic planning process to develop overall bank-wide strategy, potential business model, CVP’s and financial model with clear drivers.
- Work on research, analysis, benchmark and possibly forecast:
- Macro-economic environment
- Competitor action (performance and actions)
- Revenue and profit pools
- Work on annual planning process with key stakeholders
- Work on strategic deep-dives on topics pertinent in that year
- Build and maintain financial model (5 year)
- Work on communication documents for internal and external audience, e.g., content, delivery in coordination with internal and external stakeholders
- Team player and self-development
- Ensure coordination and collaboration, both within the unit and the whole Bank
- Seek and provide feedback to foster a collaborative environment
- Ensure that the unit's activities comply with internal policies, regulations, processes, guidelines... and service quality commitments (SLAs)
- Participate in team and training related activities as required by the bank
- Proactively look for areas to develop and pursue training and coaching opportunities
- Perform other related tasks as requested by management
Head of Strategic Planning and Management
Key Relationships - Direct Reports
Senior Officer, Expert
Key Relationships - Internal Stakeholders
Chief Strategy Officer; Head of Strategy Development and Management, Strategy Division, Transformation Office, Digital Office, Finance, Head of Divisions and their segment / planning teams
Key Relationships - External Stakeholders
Consulting firms, e.g., management consulting, HR consulting, Tax consulting, marketing partners, data providers, etc., Partners, etc.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 12+ years of experience in banking and finance. Minimum 1 year of experience in an expert position
- Deep understanding of business management activities in the bank
- English level 3 (TOEIC 650 or higher or other certificates of equivalent value)
Qualifications:
- Graduated from university or higher, majoring in economics, finance, business administration. Preference will be given to candidates with master's/MBA degrees from foreign universities.
Công ty CP Sợi Thế Kỷ, tiền thân là Công ty TNHH Sản xuất - Thương mại Thế Kỷ, được thành lập ngày 01/06/2000, chuyên sản xuất sợi DTY (Draw Textured Yarn) từ nguyên liệu sợi POY (Partially Oriented Yarn) nhập khẩu. Tháng 05/2005, Công ty chuyển đổi thành hình thức công ty cổ phần và được đổi tên thành Công ty CP Sợi Thế Kỷ (Century Synthetic Fiber Corporation).
Công ty CP Sợi Thế Kỷ hiện đang sản xuất và kinh doanh các loại sợi xơ dài chất lượng cao như sợi POY (Partially Oriented Yarn), DTY (Drawn Texturized Yarn) và FDY (Fully Drawn Yarn). Sản phẩm là nguồn nguyên liệu đầu vào chính cho các nhà máy dệt sản xuất ra vải để phục vụ cho những nhà sản xuất các mặt hàng thể thao cao cấp. Công ty đã và đang thực hiện các hoạt động này trong suốt 20 năm qua. Là một công ty dẫn đầu thị trường Việt Nam trong lĩnh vực sản xuất sợi xơ dài, Thế Kỷ luôn kết hợp những thành tựu kinh tế với việc bảo vệ môi trường và trách nhiệm đối với xã hội. Thông qua hệ thống công nghệ hiện đại, môi trường làm việc chuyên nghiệp và áp dụng hệ thống quản trị hiện đại, công ty có thể tạo ra những sản phẩm chất lượng cao và những dịch vụ tốt nhất cho khách hàng của mình.