Role Overview:
The IT Operation Officer will be responsible for managing the onboarding and offboarding of staff, including provisioning devices, software, identities, emails, access, and peripherals for end users. This role will also be responsible to provide first-level support for the IT Service Desk, which includes, but is not limited to, delivering IT infrastructure, troubleshooting, and performing maintenance tasks.
Key Responsibilities:
- Process staff onboarding/offboarding daily
- Follow up and provide first-line technical support to employees across the organization
- Install, configure, and maintain hardware, software, and network systems
- Troubleshoot and resolve IT issues in a timely and efficient manner
- Assist with user account management, including password resets and access permissions
- Maintain and update IT documentation, including user guides and troubleshooting guides
- Collaborate with finance and external vendors for repairs, upgrades and procurement as needed
- Regularly update and maintain the IT inventory to ensure it is always current
- Monitor system performance and implement updates or upgrades to ensure optimal functionality
- Ensure IT security protocols are followed and assist in safeguarding company data
- Bachelor's degree in information technology, Computer Science, or a related field (or equivalent work experience)
- Proven experience in an IT operation role
- Understanding of ITIL concepts - asset management, incident management, and service management
- Strong understanding of computer systems, networks, and software applications
- Proficiency in troubleshooting hardware and software issues
- Experience with ITSM tools like ServiceNow, Jira Service Management, ..
- Familiarity with operating systems (e.g., Windows, macOS, Linux) and IT tools (e.g., Microsoft 365, Entra ID,)
- Excellent communication and interpersonal skills
- Strong problem-solving abilities and attention to detail
- Ability to prioritize tasks and work under pressure
- Eager to learn and grow in a fast-paced environment
- IT certifications (e.g., Network+, ITIL or Microsoft certifications)
- Experience with cloud platforms such as Azure and AWS
- Knowledge of cybersecurity principles and practices
- Meal and parking allowance are covered by the company
- Full benefits and salary rank during probation
- Insurances as Vietnamese labor law and premium health care for you and your family without seniority compulsory
- Performance bonus up to 2 months
- 13th month salary pro-rata
- 15-day annual leave+ 3-day sick leave + 1 birthday leave + 1 Christmas leave
- SMART goals and clear career opportunities (technical seminar, conference, and career talk) - we focus on your development
- Values-driven, international working environment, and agile culture
- Overseas travel opportunities for training and working related
- Internal Hackathons and company's events (team building, coffee run, blue card...)
- Work-life balance 40-hr per week from Mon to Fri
MERAPLION là công ty dược hàng đầu tại Việt Nam với tầm nhìn trở thành Chuyên gia hàng đầu trong việc Chăm sóc, Bảo vệ Sức Khỏe gia đình Việt Nam (và mở rộng khu vực Đông Nam Á).
Cùng với quá trình 24 năm phát triển, tiền thân MERAPLION là công ty dược MERAP với thế mạnh là tập trung nghiên cứu phát triển sản phẩm, năng lực thấu hiểu người tiêu dùng Việt Nam và sức mạnh hệ thống phân phối đa kênh, đến nay MERAP sở hữu nhiều thương hiệu dẫn đầu như thuốc nhỏ mắt OSLA, Nước biển sâu XISAT; Thuốc súc họng Medoral, … Trong khi đó, đối tác LION Nhật Bản với lợi thế về R&D, công nghệ sản xuất tiêu chuẩn Nhật trên toàn cầu, sản phẩm chất lượng cao, sở hữu nhiều thương hiệu quốc tế, hệ thống phân phối đa quốc gia. Từ ngày 1.3.2023, MERAPLION chính thức hợp tác góp phần nâng tầm thương hiệu công ty Dược tại Việt Nam.
Review Tập Đoàn Merap
Văn hoá ở đây phải nịnh bợ, thảo mai a dua với nhau nếu không bị đánh giá thiếu hoà đồng.
Biết nhậu hẵng nộp đơn bằng thôi bị out sớm (rw)