Strategy & Planning
- Working with stakeholders to understand their needs, concerns, and the environment that they operate in to define detailed requirements.
- Communicating requirements to stakeholders, managing conflicts, issues, and changes to ensure that stakeholders and project team members remain in agreement on solution scope.
- Gather, organize, and synthesize large amounts of product information from various sources.
- Identify and define business needs and problems/issues to enable a feasible solution scope to be developed.
- Identify the risks associated with the proposed solution as well as the risk for not implementing the solution.
- Collaborate in the planning, design, development, and deployment of new applications and enhancements to existing applications.
- Contributes to the conversion of business needs into functional designs and conduct product training as needed.
- Identifies and manages gaps, determining the effectiveness of proposed solutions and developing Business Requirements documents and models.
- Ensure the team understands the product requirements and backlog and that the product is delivered at high quality.
- At least 3 years in business analysis.
- Understanding of BABOK® Knowledge Areas.
- Excellent analytical, mathematical, and creative problem-solving skills.
- Excellent written and oral communication skills.
- Familiarity with trends in web standards, accessibility, and usability.
- Being experienced in Agile environment, good logical thinking, analytical thinking, critical thinking and problem solving.
- Knowledge of standard business analysis tools and techniques, such as process mapping, requirements gathering, and stakeholder analysis.
- Understanding of database systems and data visualization tools (e.g., Excel, SQL).
- Strong analytical, problem-solving, and documentation skills.
- Excellent interpersonal and communication abilities, with a focus on active listening and translating technical concepts for non-technical audiences.
- Proactive attitude and self-motivation with the ability to work independently or as part of a team.
- Excellent listening and interpersonal skills. Logical and efficient.
Công ty Cổ phần Công nghệ UNIT được thành lập vào tháng 3 năm 2010, chúng tôi chuyên cung cấp các Giải pháp Phần mềm Tài chính và Quản lý Doanh nghiệp ( Dịch vụ phần mềm, Đại lý phần mềm, Tích hợp phần mềm ) vượt trội tại thị trường Việt Nam và nước ngoài.
Với sứ mệnh tạo ra các sản phẩm công nghệ vượt trội nhằm phục vụ khách hàng, UNIT khẳng định vị thế của mình bằng đội ngũ các thành viên có trình độ chuyên môn cao kết hợp với sự sáng tạo và đột phá trong tư duy để tạo ra những giải pháp tối ưu
Review UNIT Corp
Domain, công nghệ khá ổn, đồng nghiệp vui vẻ, chỗ gửi xe chật chội
Ở đây mọi người chỉ bảo tận tình, thích hợp cho các bạn trẻ muốn vào học hỏi kinh nghiệm. Đồng nghiệp thái độ nice, hòa đồng, hay mời trà sữa. Benefit tốt. Mạng chập chờn. Lâu lâu mất. Văn phòng nhỏ, chật. Chỗ gửi xe kinh khủng, nhỏ, ở ngoài trời. Thưởng không ổn định. Làm việc thì dự án offshore OT nhiều.
Môi trường thỏai mái, đi trễ thì về trễ. Không khắt khe giờ giấc. Chuyện ăn mặc cũng vậy. Công ty hầu như không có BA. Làm hay nói miệng, không email rõ ràng. Yêu cầu thay đổi liên tục dồn lên dev, có những dự án toàn junior. Công ty có kiểu bán lính đi onsite dài hạn.