Amazon develops innovative consumer-centric product solutions. As a reliability program engineer you will be part of an exciting team developing, testing, and delivering new products. Your primary responsibility will be the development and implementation of methodologies/techniques to enhance product reliability. You will work closely internal cross-functional teams and outside partners to drive and execute product qualification. You must be responsive, flexible and able to succeed within an open collaborative peer environment.
The Reliability Program Manager Will Be Responsible For
- Create reliability test plans including resource allocations, validation schedule assumptions, and validation items scope.
- Manage the local CM team on reliability resource planning, test execution, failure analysis, and track the issues from creation to closure.
- Implement specific validation items in reliability test plans with schedule. Flexible adjustment should be made based on issue occurring and debugging.
- Lead and drive on DFMEA, debugging, failure analysis, DOEs and fixing issues discovered during testing.
- Evaluate and develop reliability test methodologies to reduce test time and increase test coverage.
- Evaluate reliability risks and do escalations to management team.
- Travel extensively in Vietnam and Asia to support reliability activities.
- Travel to US for team collaboration or training.
- As a Reliability Program Manager (RPM), the primary responsibility will be the development and implementation of methodologies/techniques to enhance product reliability and manage reliability activities.
- The RPM will lead the reliability engineering and operations activities through new product introduction stage.
- The RPM will work closely with internal cross-functional teams and CM (Contract Manufacturer) partners to drive and execute product qualification, failure analysis, and issue resolving.
- The RPM will also assist CM management team in enhancing local infrastructure and capability, including lab construction, testing and FA capability, and assist with cross functional team activities.
- Bachelor's degree or above in electrical engineering, material engineering, mechanical engineering or related fields.
- 5+ years experience as an engineering lead or engineering project manager.
- Good understanding of the principles and basic structures of measuring instruments such as HALT, chambers, oscilloscopes, multimeters etc.
- Strong technical problem solving skills and experience with failure analysis techniques.
- Strong team work spirit, team leader preferred.
- Excellent bi-lingual (Vietnamese & English) written and verbal communication skills required.
- Strong communication and leadership skills required.
- Good ability in multi-task.
- Experience as an Engineering Manager with expertise in reliability, product development processes and a proven track record delivering high volume consumer electronic devices to market.
- Experience with failure analysis techniques to isolate failure for any issues. Have reliability knowledge, statistical knowledge and be able to use reliability and statistical method to do data analysis, provide risk assessment and life forecast.
- Experience dealing with high volume manufacturing sites in Asia and, ideally, worked with several different OEM/ODM partners.
- Experience in working with a diverse group of engineering, operations and product management professional proficient at creating and tracking complex development schedules, managing issues and tracking bugs.
- Background in consumer electronics (wireless devices, audio devices preferred).
- Solid understanding of both software and hardware development life cycles, and leadership skills.
- Strong communication and leadership skills required. Due to the international nature of the project, fluent English communication are a must, and fluent Chinese communication is preferred.
Job ID: A2845106
Công ty cổ phần Xây dựng CDC tiền thân là Công ty Cổ phần tư vấn thiết kế giám sát xây dựng Hà Nội. Được sở kế hoạch và Đầu tư thành phố Hà Nội đăng ký lần đầu ngày 27 tháng 04 năm 2011.
Công ty cổ phần Xây dựng CDC là doanh nghiệp hoạt động trong nhiều lĩnh vực:
- Xây lắp: Tổng thầu Thi công xây lắp các công trình dân dụng và công nghiệp, Tư vấn thiết kế và Tư vấn giám sát thi công.
- Đầu tư: Hoạt động hỗ trợ tài chính, Đầu tư kinh doanh các dự án Bất động sản
- Sản xuất và Kinh doanh vật liệu xây dựng: Gạch, ngói... và các loại vật liệu xây dựng khác dùng trong xây dựng.
Với thế mạnh về đội ngũ cán bộ được đào tạo bài bản, trình độ chuyên môn cao và đã tham gia nhiều Dự án. Công ty cổ phần Xây dựng CDC đã và đang từng bước khẳng định thương hiệu của mình qua các Dự án, Công trình đã tham gia. Các Dự án, Công trình với sự tham gia của Công ty cổ phần Xây dựng CDCluôn đảm bảo về Chất lượng cũng như Tiến độ và luôn được khách hàng, đối tác tin tưởng đánh giá cao.
Chính sách bảo hiểm
- Các chế độ phụ cấp, BHXH, BHTN, BHYT, BH thất nghiệp.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham quan du lịch và các hoạt động Team Building hàng năm, hội thao CDC.
- Quà cho các cháu là con CBNV nhân ngày Quốc tế thiếu nhi (1/6) và rằm trung thu.
Lịch sử thành lập
- Thành lập ngày 18/9/1991
Mission
Tầm nhìn: CDC Construction trở thành một Tổng thầu thi công xây dựng uy tín nhất với Đội ngũ tâm huyết, Công nghệ thi công hiện đại và Hệ thống quản lý tiên tiến
Sứ mệnh: CDC Construction là một Tổng thầu thi công xây dựng với cam kết:
- Nâng tầm chất lượng cuộc sống và cơ hội phát triển cho Người lao động
- Mang lại Sự hài lòng về chất lượng và tối ưu hoá chi phí cho Khách hàng (Chủ Đầu Tư).
- Đóng góp các Sản phẩm có giá trị bền vững cho Cộng đồng và sự phát triển của Đất nước