Mô tả công việc
Key responsibilities:
Transaction Monitoring
Identify issues related to transactions or customer data.
Communicate with partners to gather additional information necessary to support case processing.
Determine case outcomes, request supporting documentation, or escalate findings as needed.
Investigate automated alerts to detect patterns in transactions and relationships between multiple senders/beneficiaries.
Sanctions List Screening
Review alerts from customer transactions that may match OFAC, UN, EU, and other sanctions lists.
Gather additional information to confirm or dismiss alerts.
Prohibit individuals involved in fraudulent or suspicious activities.
Anti- Money Laundering Reporting
Create monthly reports for internal use or as required by clients.
Prepare and summarize information for reports, including Suspicious Activity Reports (SAR) and Suspicious Transaction Reports (STR).
Fraud Reporting
Respond to information requests regarding fraud reports from various organizations.
Other Duties
Support ad hoc tasks assigned by the supervisor.
Working time: 14h00- 23h00 (+allowance)
Location: DIGI- TEXX District 11 Branch- Khai Hoan Building, 624 Lac Long Quan, Ward 5, District 11, HCMC
Yêu cầu công việc
Skilled in using online search tools.
Open for freshers in any field.
Detail- oriented with strong analytical skills.
Average verbal logic and reasoning skills.
Proficiency in Microsoft Office or Google Suite tools, particularly Excel and/or Google Sheets.
English Proficiency Levels (writing and speaking).
Quyền lợi
International working environment
Benefits from the Union (gift for Tet holidays, birthdays, weddings, childbirth, ...)
Health care 24/7 insurance
Participation in social insurance with 100% base salary
Company trip, team building
Internal activities and clubs (year- end party, sports day, men&039;s/women&039;s football club, ...)
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-25 01:15:03
Xuất phát từ quan điểm: ”Con người chính là yếu tố quan trọng mang đến sự khác biệt và thành công cho mỗi doanh nghiệp”, AOBA Việt Nam được thành lập nhằm mục đích hỗ trợ và cung cấp các giải pháp hoàn chỉnh về nhân sự. Với đội ngũ sáng lập là những người đã từng du học tại Nhật Bản, giàu kinh nghiệm làm việc liên quan đến nhân sự, rất am hiểu văn hóa, con người và tác phong làm việc của người Nhật, chúng tôi đã, đang và sẽ nỗ lực hết sức mình để góp phần mang đến ”Chìa khóa thành công” cho các doanh nghiệp dựa theo nguyên tắc 3R: Right person – Đúng người, Right job – Đúng việc và Right time – Đúng lúc.