Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
As an Inventory & Costing Accountant, you will be responsible for managing inventory levels, analyzing costs, and ensuring accurate financial reporting related to inventory. This role requires strong analytical skills, attention to detail, and the ability to collaborate effectively with cross-functional teams.
- Control all inventory transactions as material, semi-finished and finished goods.
- Prepare the weekly, monthly stock movement by site.
- Implement the cycle count, physical count.
- Prepare output production, operation expense report.
- Prepare the standard cost report.
- Cost saving management: Tracking cost saving analysis and calculation for sourcing and purchasing department.
- Collaborating others department (Such as logistic, sourcing and purchasing) to calculate %POH (Purchasing Overhead) to suggest the correct Percent to purchasing department.
- Making presentation with sourcing and purchasing department about their performance in last month, analyzing the trend price in past and future.
- Complete other assignments and special projects as requested.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree in Finance/ Accounting or related majors.
- At least 2 years' experience in Management Accounting/ Inventory Accounting or related fields.
- Strong understanding about cost management.
- Strong skill in analysing and preparing report.
- Good English communication (4 skills).
- Good attitude, willing-to-learn mindset
- Hard-working, careful, detail oriented.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: 23 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Xuất phát từ quan điểm: ”Con người chính là yếu tố quan trọng mang đến sự khác biệt và thành công cho mỗi doanh nghiệp”, AOBA Việt Nam được thành lập nhằm mục đích hỗ trợ và cung cấp các giải pháp hoàn chỉnh về nhân sự. Với đội ngũ sáng lập là những người đã từng du học tại Nhật Bản, giàu kinh nghiệm làm việc liên quan đến nhân sự, rất am hiểu văn hóa, con người và tác phong làm việc của người Nhật, chúng tôi đã, đang và sẽ nỗ lực hết sức mình để góp phần mang đến ”Chìa khóa thành công” cho các doanh nghiệp dựa theo nguyên tắc 3R: Right person – Đúng người, Right job – Đúng việc và Right time – Đúng lúc.