Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.
Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam
Job Responsibilities
Business Development:
- Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
- Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
- Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
- Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
- Gather market information.
Costing and Quotation:
- Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
- Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
- Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
- Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.
Customer and Contract Management:
- Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
- Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
- New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
- Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.
Reporting and Other Tasks:
- Manage and control P/L for assigned customer
- Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
- Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
- Update market information and competitor’s trend
- Supervise and support other members in division
- Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
- Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
- Other tasks as Manager assignment.
Yêu Cầu Công Việc
- Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
- Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
- Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
- Strong customer relation management and sales skills.
- Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
- Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
- Strong negotiation, presentation and coordination skills.
- Proficiency in logistics-related software
- Ability to work under pressure and achieve sales targets.
- Excellent English skills (written and verbal).
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Cơ khí Xây dựng Du Lịch Bách Tùng được thành lập vào tháng 04/2008 với lĩnh vực hoạt động gia công cơ khí chính xác và thiết kế chế tạo máy.
Tầm nhìn của Bách Tùng là trở thành một thương hiệu mang tầm quốc tế trong lĩnh vực gia công linh kiện cơ khí chính xác và chế tạo máy, góp phần nâng tầm thương hiệu cơ khí Việt Nam.
Trải qua 10 năm hoạt động và không ngừng nỗ lực, Công ty Bách Tùng ngày càng được nhiều khách hàng lớn tin cậy đến từ các Công ty, Tập đoàn lớn của Nhật Bản, Hàn Quốc, Mỹ, Úc, Anh, Việt Nam ...như Ges, Mỹ Lan, Fujikura, Brother, Sanei, Tosok, Nidec, ....
Đến nay Công ty Bách Tùng đã xây dựng thêm nhà máy tại Đà Nẵng, và đã mở rộng thêm một nhà máy mới tại Bình Dương trong năm 2019
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
- Tầm nhìn của Bách Tùng là trở thành một thương hiệu mang tầm quốc tế trong lĩnh vực gia công linh kiện cơ khí chính xác và chế tạo máy, góp phần nâng tầm thương hiệu cơ khí Việt Nam.
- Trải qua 10 năm hoạt động và không ngừng nỗ lực, Công ty Bách Tùng ngày càng được nhiều khách hàng lớn tin cậy đến từ các Công ty, Tập đoàn lớn của Nhật Bản, Hàn Quốc, Mỹ, Úc, Anh, Việt Nam ...như Ges, Mỹ Lan, Fujikura, Brother, Sanei, Tosok, Nidec, ....
- Đến nay Công ty Bách Tùng đã xây dựng thêm nhà máy tại Đà Nẵng, và đã mở rộng thêm một nhà máy mới tại Bình Dương trong năm 2019