Mô tả công việc
Department: Accounting
Location: Hanoi
Reports to: Manager (Ho Chi Minh City)
Job Description: We are seeking a skilled, dedicated, and detail-oriented Internal Accountant to join our finance team. You will be responsible for performing daily general accounting tasks, ensuring the accuracy and timeliness of financial reports, and collaborating closely with other departments within the company.
Key Responsibilities:
- Bookkeeping: Perform accounting transactions, ensuring compliance with Vietnamese accounting standards and international accounting standards (if applicable).
- Financial Reporting: Prepare periodic financial reports (monthly, quarterly, annually), including income statements, balance sheets, and cash flow statements.
- Tax: Handle tax-related tasks, including tax calculations, payments, declarations, and coordination with tax authorities.
- Internal Control: Participate in the development and implementation of internal control procedures to ensure the accuracy and transparency of accounting data.
- Financial Analysis: Analyze financial data and provide valuable insights to support management decision-making.
- Support Other Departments: Assist other departments with financial and accounting matters.
- Work with Manager: Communicate and report to the Manager in Ho Chi Minh City.
Yêu cầu công việc
Requirements:
- Education: Bachelor's degree in Accounting, Finance, or a related field.
- Experience:
- At least 3 years of experience in a General Accounting role.
- Preference will be given to candidates with experience working in foreign-invested companies.
- Candidates with a background in accounting and auditing firms are preferred.
- Skills:
- Proficiency in accounting software (Misa)
- Data analysis and reporting skills
- Excellent communication skills, especially in English (communication)
- Detail-oriented, responsible, and highly motivated
- Ability to work independently and as part of a team
- Personality: Honest, enthusiastic, eager to learn, and able to work under pressure.
Quyền lợi được hưởng
Why Us?
- Competitive salary
- Salary at 100% during the probationary period.
- 90% contribution of the gross salary to social insurance.
- 20 days leave (12 days of annual leave and 8 days of sick leave).
- Full work equipment will be provided
- Annual Health Checkup
Công ty TNHH Cơ khí Xây dựng Du Lịch Bách Tùng được thành lập vào tháng 04/2008 với lĩnh vực hoạt động gia công cơ khí chính xác và thiết kế chế tạo máy.
Tầm nhìn của Bách Tùng là trở thành một thương hiệu mang tầm quốc tế trong lĩnh vực gia công linh kiện cơ khí chính xác và chế tạo máy, góp phần nâng tầm thương hiệu cơ khí Việt Nam.
Trải qua 10 năm hoạt động và không ngừng nỗ lực, Công ty Bách Tùng ngày càng được nhiều khách hàng lớn tin cậy đến từ các Công ty, Tập đoàn lớn của Nhật Bản, Hàn Quốc, Mỹ, Úc, Anh, Việt Nam ...như Ges, Mỹ Lan, Fujikura, Brother, Sanei, Tosok, Nidec, ....
Đến nay Công ty Bách Tùng đã xây dựng thêm nhà máy tại Đà Nẵng, và đã mở rộng thêm một nhà máy mới tại Bình Dương trong năm 2019
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
- Tầm nhìn của Bách Tùng là trở thành một thương hiệu mang tầm quốc tế trong lĩnh vực gia công linh kiện cơ khí chính xác và chế tạo máy, góp phần nâng tầm thương hiệu cơ khí Việt Nam.
- Trải qua 10 năm hoạt động và không ngừng nỗ lực, Công ty Bách Tùng ngày càng được nhiều khách hàng lớn tin cậy đến từ các Công ty, Tập đoàn lớn của Nhật Bản, Hàn Quốc, Mỹ, Úc, Anh, Việt Nam ...như Ges, Mỹ Lan, Fujikura, Brother, Sanei, Tosok, Nidec, ....
- Đến nay Công ty Bách Tùng đã xây dựng thêm nhà máy tại Đà Nẵng, và đã mở rộng thêm một nhà máy mới tại Bình Dương trong năm 2019