The job exist in OpCo’s where a substantial part of the product portfolio is accompanied by a well defined marketing communication program. Usually, this program is developed by the Marketing Manager of the OpCo as part of the marketing and sales strategy of the OpCo. Job holder takes care of the operational roll-out of the marcom program.
Job Description:
- Organize and oversee advertising/ communication campaigns, exhibitions and promotional events.
- Conduct market research and analysis to evaluate trends, brand awareness and competition ventures.
- Initiate and control surveys to assess customer requirements and dedication
- Work closely with team to write and proofread marketing copy for diverse marketing distributions (brochures, press releases, websites materials etc.)
- Communicate with target audiences, build and develop customer relationships
- Assist in the development and implementation of the company’s brand strategy
- Maintain a directory and inventory of sales support materials, ensuring all resources are current and accurate, and coordinate the creation of new materials as needed
- Continually seek and research new sources of prospective customer data, and provide recommendations to sales and marketing leadership
- Support in analyzing market data to develop sales strategies, and define product objectives for effective marketing communications plans
- Work closely with Sales, Technical and other cross-functional teams to enhance existing products and develop new products.
- Coordinate to conduct product training for Sales and Technical teams
- Monitor market trends, analysis consumer markets activities to identify opportunities
- Maintain and update customer databases
- Liaise with internal and external teams to ensure that tasks are completed and programmes are delivered on time
- Other duties as assigned
- At least 3 years of experience as a marketing coordinator
- Bachelor’s degree in marketing, business administration or relevant field
- Highly effective cross-functional team management
- Good writing, communication, and presentation skills
- Exceptional writing and editing skills
- Digital marketing knowledge is an advantage
- Good understanding of market research techniques, data analysis and statistics methods
- Good at Vietnamese and English
Nutreco is a global leader in animal nutrition and fish feed. Our advanced nutritional solutions are at the origin of food for millions of consumers worldwide. Quality, innovation and sustainability are guiding principles, embedded in the Nutreco culture from research and raw material procurement to products and services for agriculture and aquaculture. Experience across 100 years brings Nutreco a rich heritage of knowledge and experience for building its future.
Equal Opportunity Employer:
Nutreco is an equal opportunity employer; applicants are considered for all roles without regard to race, color, religious creed, sex, national origin, citizenship status, age, physical or mental disability, sexual orientation, marital, parental, military status or any other status protected by applicable local law. Please advise us at any point during the recruitment and selection process if you require accommodation. Nutreco is committed to compliance with all applicable legislation, including providing accommodation for applicants with disabilities.
Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.
Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.
Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.