The Position
Your Opportunities
- You regularly monitor sales performance and follow up with the sales team for the leads and demands that generate from clinical departments
- You develop and implement marketing plans for the responsible product group. Planning and execute all activities related to the Disease Area in charge
- You drive Roche’s products through their lifecycle and supports their appropriate use, which includes but not limited to non-promotional and promotional activities and interactions in order to convey key clinical data and product information to HCPs such as face to face discussion with individual/group of HCPs, educational events, and advisory boards, sharing products’ merits with HCPs in a truthful, factual, up-to-date, fair and balanced manner by relevant evidence and data
- You build a plan to develop and increase the level of understanding and awareness amongst HCPs for targeted product group
- You build and develop KOLs to engage and deliver the key messages
- You will be responsible for detailing product group in charge actively to ensure HCPs understand the role of Diagnostics and the intended uses of assays
- You plan and implement the Group presentation to targeted clinicians
- You coordinate with PMs to roll-out the MKT plan including organizing Regional/ National congresses
Education and Qualification:
- You have a bachelor in Medical, Pharmacy, Biotech, Life Science or relevant industry
- You minimum 3 year experience in Sales in Multinational companies
- You have effective communication skill
- You have good interpersonal skill
- You have creative problem solving and negotiation skill
- You have customer complaint handling skill
- You have time management skill
At Roche, more than 100,000 people across 100 countries are pushing back the frontiers of healthcare. Working together, we’ve become one of the world’s leading research-focused healthcare groups. Our success is built on innovation, curiosity and diversity.
Roche is an Equal Opportunity Employer.
Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.
Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.
Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.