Keywords: Sales, Logistics, Freight Forwarding, Negotiation
What You'll Do
As a Business Development Manager, your primary role will be to drive sales across various products including Warehousing, Local Distribution, Air Freight, Sea Freight and Road Transportation business. Your excellent problem-solving skills will be crucial in responding to incoming queries and ensuring resolution of service. You will be expected to meet and exceed set targets contributing to the department's revenue. Your strong interpersonal skills will come into play as you identify potential customers, register opportunities in Vietnam, and pursue these opportunities to generate revenue. Regular visits to existing accounts will be part of your routine, ensuring our service levels are validated while developing new revenue streams. Your negotiation skills will be key in maximizing profits while adhering to price guidelines. In addition, you will support Customer Service, working closely with Operations and Documentation on executing customer service contracts.
- Bring sales for products such as Warehousing, Local Distribution, Air Freight, Sea Freight and Road Transportation business.
- Respond to incoming queries and ensure the resolution of service.
- Meet and exceed set targets in terms of contributing and generating revenue for the department.
- Conduct and report minimum number of sales leads set by the management and transform a minimum of those into revenue generating business.
- Maintain records of customer details / sales visits.
- Identify potential customers and register opportunities in Vietnam; relentlessly pursue realization of such opportunities leading to revenue for the company.
- Regularly visit existing accounts validating our service levels and develop new revenue streams.
- Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
- Support Customer Service and work closely with Operations and Documentation on the execution of customer service contracts.
- Follow up with clients for outstanding supported by the Accounting Dept.
The ideal candidate for this Business Development Manager role is self-motivated with strong communication skills. You have proven experience managing workloads effectively and meeting deadlines. Your ability to work well in a team, coupled with your positive customer-oriented mindset, sets you apart from others. You possess strong interpersonal, vocal communication and negotiation skills, and have the ability to work independently. A Bachelor’s Degree or higher in marketing, business management, logistics or any related fields is required. Fluency in English is a must, as is 5-7 years experience in the Freight Forwarding industry. Willingness to travel in and out of the country is also necessary.
- Fluent communication both in Mandarin and English
- Strong communication skills, both verbal and written
- Ability to manage workloads effectively and meet deadlines
- Good team player
- Possess a positive customer-oriented mindset
- Possess very strong interpersonal, vocal communication and negotiation skills
- Ability to work independently
Our client is a global logistics service provider that manages complex supply chains and provides a wealth of innovative value-added services. They are committed to providing all the tools you need to pursue your chosen career. With flat hierarchies, short decision-making processes and a friendly working environment, they ensure everyone is on an equal footing. Moreover, they provide all the opportunities and space you need to further develop your skills and turn your ideas into reality.
What's Next
Ready to take the next step in your logistics career? Apply today!
Due to the high volume of applications we are experiencing, our team will only be in touch with you if your application is shortlisted.
Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.
Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.
Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.