The role will be positioned as a management team member in Nutreco Vietnam, reporting directly to General Manager of Nutreco Vietnam.
The team of strategic marketing will consist of experts from market communication, commercial excellence and commercial projects.
Job Description:
Strategy
- Collaborates with Technical and Sales Department to formulate the Commercial strategies, marketing strategies consistent with the business strategy of the OpCo in short and (mid) long term marketing plans and the framework for the key areas.
- Look beyond today, define future offer to the markets, per product and services.
- Together with commercial team, design route to market, and responsible for the end-to-end implementation from market penetration, product development and commercial execution.
- Update and upgrade the marketing strategy according to market trend, sales performance and readiness and technical availability.
- Translates marketing strategy into clear and practical price, product, place and promotion policies.
- Responsible for overall product portfolio and full lifecycle management, be the local owner and global focal point of Vietnam.
- Collaborate with Technical to develop new product and services, from idea to constant revenue stream.
- Keep developing and innovating our service model to the market, ensure our product and services are always fit for today and future.
- Monitors, analyses and reports facts and insights on customer and farmer needs and trends, to provide customers and farmers insight and accurate market information that enables to formulate an effective strategy for the department.
- Assess and understand the market, competition, and our performance at national, provincial, regional, and county level,
- Bring clear, simple, accurate and in-depth report and analysis of above.
Ensures the development and realization of marketing materials and campaigns for OpCo use, within
corporate communication guidelines, in order to realize a valuable, consistent and powerful product positioning.
Budget control
Controls the budget of the marketing activities in the OpCo, takes corrective actions when necessary, and
ensures adequate reporting, within corporate guidelines, to ensure that the department delivers its budget
and meets KPI objectives.
Team management
Organizes, manages, develops staff in line with OpCo guidelines, in order to be equipped for current and future business challenges and contribute to the optimization of business results.
- Ethics & Compliance
- Ensures full adherence to the SHV and Nutreco Values, Code of Ethics and all related policies and procedures included in the Policy House of Nutreco, in all of the activities performed by or on behalf of the SKV and Trouw.
Our organisation:
Nutreco is a global leader in animal nutrition and fish feed. Our advanced nutritional solutions are at the origin of food for millions of consumers worldwide. Quality, innovation and sustainability are guiding principles, embedded in the Nutreco culture from research and raw material procurement to products and services for agriculture and aquaculture. Experience across 100 years brings Nutreco a rich heritage of knowledge and experience for building its future.
Equal Opportunity Employer:
Nutreco is an equal opportunity employer; applicants are considered for all roles without regard to race, color, religious creed, sex, national origin, citizenship status, age, physical or mental disability, sexual orientation, marital, parental, military status or any other status protected by applicable local law. Please advise us at any point during the recruitment and selection process if you require accommodation. Nutreco is committed to compliance with all applicable legislation, including providing accommodation for applicants with disabilities.
Công ty TNHH JM được thành lập vào năm 2012 dưới hình thức pháp nhân đầu tư 100% vốn nước ngoài. Bắt đầu từ việc kinh doanh thiết bị y tế gia đình, nắm bắt được nhu cầu đa dạng và sự biến đổi liên tục của thị trường Việt Nam, chúng tôi đã liên kết về mặt công nghệ cùng với các nhà sản xuất hàng đầu Hàn Quốc để sản xuất OEM, đồng thời phân phối và kinh doanh những mặt hàng như hồng sâm Hàn Quốc, mỹ phẩm và thực phẩm chức năng tại Việt Nam.
Là doanh nghiệp đặt sự tin tưởng của người tiêu dùng cũng như sức khỏe của con người lên hàng đầu, JM Group luôn nỗ lực hết mình để theo đuổi mục tiêu đó trên con đường phát triển. Thông qua hệ thống phân phối và lưu thông hàng hóa, JM Group đang dần hoàn thiện mục tiêu thực tiễn hóa tầm quan trọng của việc chăm sóc sức khỏe con người với vai trò là cầu nối giao lưu văn hóa giữa Hàn Quốc và Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2012
Mission
- Là doanh nghiệp đặt sự tin tưởng của người tiêu dùng cũng như sức khỏe của con người lên hàng đầu, JM Group luôn nỗ lực hết mình để theo đuổi mục tiêu đó trên con đường phát triển. Thông qua hệ thống phân phối và lưu thông hàng hóa, JM Group đang dần hoàn thiện mục tiêu thực tiễn hóa tầm quan trọng của việc chăm sóc sức khỏe con người với vai trò là cầu nối giao lưu văn hóa giữa Hàn Quốc và Việt Nam.