Mô tả công việc
Report to: Trade Marketing Manager
A Category Development Manager analyzes data and insights to identify retailer and consumer/ shopper trends on GT channel, devises long- term strategies for product categories, fosters relationships with vendors, determines product positioning, collaborates with marketing teams, and forecasts product.
High level tactical planning.
Liaising closely with all relevant brand team members
Proposed and executed trade marketing activities and drive go- to- market on growth Category plan on approved budget.
Define and develop strategies to maximize Category/ Brand potential through sales opportunities and allocate funds for each activity while analyzing potential growth and risks of Category.
Build specific channel on Trade Category plan to align with Trade Marketing Plan to deliver Category objectives (Weighted and Numeric distribution) so that it could maximize business goal on AOP.
Monthly Review and analysis to do the Sales forecast on GT channel activities on Category to propose trade activity plan foreach market needs.
Work closely with sales force to collect market information and propose sales initiatives to protect product presence at POSM and to match Trade objectives with each market needs.
Conformation:
Closely track and collaborate with other Marketing team/ Customer Development/ Supply Planning in marketing expenditures by assigned projects within the marketing budget and required timeline.
Others:
Coperate with cross- functional departments.
Take part in cross- functional Project as required.
Other tasks are requested by TMM/ BOD.
Yêu cầu công việc
Problem Solving Skill, Customer Service Foundation, GT Sales experience
Proficient in MS. Office (Word, Excel, PowerPoint)
Good business sense, Interpersonal and Analytical Skill, negotiation skill, SMART and Creative mindset
Experienced in managing a working group to implement Brand development projects & Trade Marketing activities: new product development and brand activation program (BTL).
At least 05 years of experience in the field of Trade Marketing in FMCG industry, prefer with Mom&Baby category
Business understanding: P/L structure knowledge and good knowledge of key consumer/ shopper/ sales insights
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-26 01:00:02
CarOn Holdings là hệ thống dịch vụ ô tô trực thuộc Tập đoàn Minh Việt Toàn Cầu với định hướng phát triển và trở thành đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực dịch vụ ô tô tiêu chuẩn 5S. Chúng tôi triển khai kinh doanh các sản phẩm dịch vụ trong hệ sinh thái như: Chuỗi Trung tâm dịch vụ ô tô 5S – CarOn 5S, CarOn Care, CarOn Mobile, CarOn Edu, CarOn Shop, CarOn Wash và CarOn Market.
Sau hơn 4 năm thành lập và phát triển, tới nay đội ngũ nhân sự đã vượt mốc 100 CBNV. Chúng tôi luôn nỗ lực không ngừng để mang lại những giá trị thiết thực cho khách hàng và góp phần vào sự phát triển chung của toàn xã hội. Với quan điểm “nhân sự là xương sống”, cũng là yếu tố then chốt quyết định sự thành bại của một doanh nghiệp, chúng tôi đặc biệt chú trọng đến việc tìm kiếm nhân sự phù hợp để đồng hành và góp phần vào sự phát triển bền vững của Công ty.